خبرگزاری بیان ایران، محور گفتگو‌های بایدن و هرتزوگ - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری بیان، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، در جریان دیدارش با «اسحاق هرتزوگ»، رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید، «اهمیت سخنرانی امروز، چهارشنبه هرتزوگ در مقابل کنگره را مورد بحث و بررسی قرار داد» و بر اساس بیانیه منتشرشده، دو طرف درباره برخی مسائل دیگر گفتگو کرده‌اند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» در بیانیه کاخ‌سفید آمده است که بایدن و هرتزوگ همچنین درباره موضوعات مورد اهتمام دوجانبه از جمله «هماهنگی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و مشارکت نظامی رو به رشد بین ایران و روسیه» گفتگو کرده‌اند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، دو طرف به استحکام روابط آمریکا و رژیم اشغالگر اشاره کردند و «نیاز به رویکرد اجماع محور» در خصوص تغییرات قضایی درسرزمین‌های اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به همین ترتیب، بایدن «تعهد خود را برای حفظ روند راه‌حل دو کشوری» را تکرار کرده و بر لزوم اتخاذ تدابیر بیشتر برای بهبود وضعیت امنیتی و اقتصادی در کرانه باختری و جلوگیری از آنچه «اقدامات تروریستی» توصیف کرد، تاکید داشت.

دو طرف توافق کردند که «به همکاری برای مقابله با یهودی ستیزی مداوم ادامه دهند». آن‌ها همچنین درباره همکاری برای توسعه راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری برای حل چالش‌های مشترک جهانی، مانند تغییرات آب و هوا، بیماری‌های همه‌گیر، و ناامنی غذایی گفتگو کردند.

هرتزوگ در حالی امروز و در برنامه روز دوم سفرش به کنگره آمریکا می‌رود که پیش‌تر چند نفر از نمایندگان آمریکایی نظیر «ایهان عمر» و «الکسندریا اوکاسیو کورتز»، در اعتراض به سیاست‌های کابینه تل‌آویو اعلام کرده بودند این سخنرانی را تحریم خواهند کرد.

هرتزوگ در شرایطی به واشنگتن سفر کرده که کمیته برگزاری تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی صبح روز گذشته سه‌شنبه، هجدهم جولای تجمع‌های اعتراضی را تحت عنوان «روز ملی مخالفان»، نسبت به روند قانون‌گذاری طرح تغییرات قضایی آغاز کردند و امروز هم این اعتراضات ادامه پبدا کرده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» گزارشی از این سفر نوشته بود: دعوت هرتزوگ به واشنگتن برای دومین بار در کمتر از یک سال گذشته، نوعی چالش برای نتانیاهو محسوب می‌شود؛ نخست‌وزیری که پیش از از ۷ ماه، منتظر دعوتنامه‌ای از آمریکا است، این دوره زمانی «برای دعوت آمریکا از نخست‌وزیر اسرائیل، پس از تشکیل کابینه بی‌سابقه است».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها