خبرگزاری بیان بانک مرکزی: ۸۵۷ شرکت دانش‌بنیان تسهیلات گرفتند - بیان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، این میزان از تسهیلات توسط بانک‌های دولتی، خصوصی شده، بانک‌های خصوصی وموسسات اعتباری پرداخت شده است.

براساس این گزارش ۷۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌های دولتی، ۲۹ هزار و ۳۱۰ میلیارد توسط بانک‌های خصوصی و موسسات اعتباری و ۹۱ هزار و ۷۴۱ میلیارد ریال نیز توسط بانک‌های خصوصی شده واریز شده است.

بیشترین تسهیلات در ۶ ماهه ۱۴۰۰ از سوی بانک‌های ملی به مبلغ ۵۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، ملت به مبلغ ۴۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و صادرات به مبلغ ۳۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

۸۵۷ شرکت دانش بنیان تسهیلات بانکی دریافت کردند 

بررسی نمودار‌ها نشان می‌دهد که تسهیلات پرداختی به شرکت‌های دانش بنیان در شهریورماه سال گذشته ۳۰ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال و در دو ماه بعد کاهشی بود. از آذرماه سال گذشته روند پرداخت تسهیلات صعودی شد و از مبلغ ۳۷ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال در آذرماه ۹۹ به مبلغ ۵۸ هزار و ۵۰۱ میلیارد ریال تا پایان اسفند سال گذشته رسید.

در فروردین ماه ۱۴۰۰واریز تسهیلات کاهش قابل توجهی یافت و برابر ۲۲ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال رسید، اما این روند طولانی نشد و در اردیبهشت به مبلغ ۵۳ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال و شهریورماه برابر ۷۸ هزار و ۶۹۷ میلیارد ریال رسید.

۸۵۷ شرکت دانش بنیان تسهیلات بانکی دریافت کردند 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 217 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.