خبرگزاری بیان خرید از عمده‌فروشان در چین؛ عامل مهم در کاهش هزینه‌های واردات از چین - بیان

واردات از چین

با توجه به منافعی که واردات از چین دارد بسیاری از کشورها مایل‌اند کالاهای خود را از چین تأمین کنند. قیمت ارزان این کالاها و تنوع و کیفیت آنها باعث شده تا واردات از این کشور مورد استقبال دیگر کشورها قرار بگیرد. چین یکی از کشورهای برتر در زمینه تولید کالاهاست که با استفاده از نیروی کار متخصص و فناوری‌های روز دنیا سعی کرده تا کمیت و کیفیت کالاهای خود را ارتقا دهد.

دولت این کشور نیز با سیاست‌هایی از تولیدکنندگان حمایت می‌کند. یکی از بخش‌های مهم واردات از چین، یافتن تأمین‌کنندگان است. در کشور چین عمده‌فروشان زیادی وجود دارند که کالاها را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند. در ادامه با بررسی مراحل واردات به بررسی بازار عمده‌فروشان چین خواهیم پرداخت. همچنین نقش مهم و تأثیرگذار شرکت‌های بازرگانی در واردات را بیان خواهیم کرد.

چرا خرید از چین مهم است؟

چین به‌عنوان کارخانه جهان شناخته می‌شود. صادرات این کشور در سال ۲۰۲۰ به ۲٫۶ تریلیون دلار رسید که نشان از قدرت آن در زمینه تولید کالاها دارد. اجناس تولید شده در این کشور در مغازه‌های سراسر دنیا وجود دارد. اگر دقت کرده باشید بسیاری از کالاهایی که روزانه مصرف می‌کنید ساخت کشور چین است.

بسیاری از کشورها به دلیل افزایش هزینه‌ها برای تولید، ترجیح می‌دهند تا همان کالا را از کشور چین وارد کنند. در کشور چین نیروهای متخصص زیادی وجود دارد و باعث شده که عرضه این نیروها بیشتر از تقاضا باشد. به همین دلیل، دستمزدی که به این نیروها پرداخت می‌شود کم بوده و کاهش هزینه‌های تولید را در پی دارد.

کشور چین فضای تجاری خوبی ایجاد کرده که به‌موجب آن کشورها راحت‌تر به خریدوفروش بپردازند. این کشور از سیاست‌هایی برای در اختیار گرفتن قدرت بازار جهانی استفاده می‌کند که یکی از آنها دامپینگ است. دامپینگ به معنی فروش و عرضه کالاهای تولید شده به قیمتی کمتر از هزینه تولید آنهاست.

واردات از چین: راهنمای گام‌به‌گام

چین به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یکی از ابرقدرت‌های تولید است و بخش زیادی از کالاهای مصرفی دنیا را تولید می‌کند. واردات از چین روش خوبی برای کسب سود بسیاری از مشاغل است. تولید انبوه کالاها توسط کارخانه‌های چینی باعث شده تا بتوان آنها را در حجم زیاد خریداری کرد.

با این حال واردات از این کشور آن‌قدرها هم آسان نیست و نیاز به دانش و آگاهی در این زمینه دارد. مراحل واردات کالا از کشور چین بخش مهمی از این تجارت است که قواعد خاص خود را دارد. برای تسهیل واردات، می‌توان به واسطه شرکت‌های بازرگانی این مراحل را طی کرد. شرکت وانیکس، در زمینه واردات بیش از ۱۰ سال تجربه داشته و علاوه بر تسهیل آن، هزینه‌های واردات نیز کاهش می‌دهد. مراحل واردات از کشور چین به شرح زیر است.

برای واردات از چین با وانیکس کلیک کنید

شناخت حقوق واردات

اطلاع از حقوق واردات تعیین می‌کند که شما اجازه خرید و ورود آن به کشور را دارید یا خیر؟ به‌موجب قانون تجارت افرادی می‌توانند به واردات از چین بپردازند که دارای کارت بازرگانی باشند. در مرحله بعد باید بررسی‌های لازم برای اینکه واردات کدام کالاها مجاز است، انجام شود. کالاها برای واردات در سه دسته مجاز، مشروط و ممنوع قرار می‌گیرند.

کالاهای مجاز آن دسته از کالاهایی هستند که برای واردات نیاز به اخذ مجوز ندارند. کالاهای مشروط نیز همان‌طور که از نامشان مشخص است مستلزم دریافت مجوز هستند. در واقع هدف از اخذ مجوز برای کالاهای مشروط حمایت از تولیدکننده‌ها یا مصرف‌کنندگان داخلی است. مجوز این کالاها را باید از بازرگانی یا وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد.

کالاهای ممنوع نیز آن دسته از کالاهایی هستند که واردات آن به دلیل ضرر به مصالح ملی و شرع اسلامی، ممنوع است. ترخیص این نوع کالاها از گمرک امکان‌پذیر نیست و گمرک به واردکننده یا نماینده آن اخطار می‌دهد که ظرف ۳ ماه آنها را برگشت دهند. آشنایی با حقوق واردات باعث می‌شود که ریسک تجارت کاهش پیدا کند و واردات به دلیل مسائل حقوقی منتفی نشود.

واردات کالاهای ممنوعه

همچنین بهتر است که از واردات کالاهای زیر اجتناب کنید:

  • پنیر، شیر و محصولات لبنی
  • میوه‌ها، سبزی‌ها و آجیل
  • حشرات
  • دام و حیوانات
  • محصولات گوشت، مرغ و تخم‌مرغ
  • گیاهان و محصولات گیاهی
  • دانه
  • مواد بسته‌بندی چوب
  • محصولات مرتبط با تنباکو
  • پارچه‌های قابل اشتعال
  • فندک چندمنظوره
  • غذاها، داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی
  • طلا و نقره
  • خز حیوانات
  • علائم تجاری و نام‌های تجاری
  • نوشیدنی‌های الکلی

شناسایی کالاهای وارداتی

هدف از تجارت و واردات کالاها کسب سود است. به عبارت دیگر کسب‌وکارها کالاهایی را که در کشور مبدأ تولید نمی‌شود یا تولید آن کم است را وارد کشور می‌کنند. واردات و فروش این کالاها علاوه بر اینکه باعث رفع نیاز مردم می‌شود، سود خوبی نیز دارد. البته میزان سود به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از آنها، نوع کالایی است که برای واردات انتخاب می‌شود.

کالاهایی که متقاضیان بیشتری برای خرید داشته باشند سود بیشتری نیز عاید واردکننده می‌کنند. در واقع یک کالای خوب برای تاجر، کالایی است که مورد تقاضا، دارای کیفیت خوب و هزینه پایین داشته باشد. بهتر است کالاهایی انتخاب شود که مالیات زیادی برای آن تعیین نشده باشد. همچنین کالاهایی که حساسیت بالایی داشته و نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی دارند، انتخاب خوبی برای واردات از چین نیستند.

طبقه‌بندی کالاها و محاسبه هزینه

برای هر کالایی که می‌خواهید آن را وارد کنید که کد ۱۰ رقمی را در نظر بگیرید. این کد برای محاسبه میزان عوارضی که به هنگام واردات باید بپردازید، استفاده می‌شود. البته با واردات ته لنجی می‌توان از پرداخت تعرفه‌ها صرف نظر کرد. به اینکوترمز دقت داشته باشید و هزینه‌های کلی واردات را محاسبه کنید.

چند عامل مهم بر هزینه‌های واردات اثر می‌گذارد. اولین عامل قیمتی است که بابت خرید محصولات پرداخت می‌شود. بسته به نوع کالا و حجم آن قیمت‌ها متفاوت است. همچنین کالاهای چینی دارای درجه‌های مختلفی از کیفیت هستند که قطعاً کالاهای با کیفیت بهتر، قیمت بیشتری نیز دارند.

عامل دوم هزینه‌های حمل‌ونقل است. چندین روش برای حمل کالاها از چین به ایران وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. هزینه حمل کالاها در هر یک از این روش‌ها متفاوت است. هزینه‌های ترخیص گمرکی و عوارض و مالیات از دیگر عوامل اثرگذار بر هزینه کلی واردات هستند. بهتر است که قبل از واردات درمورد هزینه‌های آن تحقیقات لازم را انجام دهید. شما می‌توانید با کمک شرکت وانیکس جزئیات این هزینه‌ها را برآورد کرده و سرمایه خود را آماده کنید.

یافتن تأمین‌کننده در چین

در قدم بعد باید یک تأمین‌کننده برای کالاهای انتخاب شده، پیدا کنید. در کشور چین تأمین‌کنندگان زیادی وجود دارند که با وجود جو رقابتی، شرایط مختلفی برای فروش کالاهای خود به مشتریان در نظر گرفته‌اند. در واقع آنها بدین صورت تلاش می‌کنند تا مشتریان بیشتری جذب کسب‌وکار آنها شود.

تأمین‌کننده‌ها را می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر مانند Alibaba، Made-in-China، ۱۶۸۸، DH gate، و AliExpress و Global sources پیدا کنید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند تا با تأمین‌کنندگان از نزدیک ملاقات داشته باشند و روند کار آنها را بررسی کنند. برای این کار لازم است تا به چین سفرکرده و هزینه‌هایی بابت آن پرداخت شود. پیشنهاد بهتر این است که با کمک شرکت‌های بازرگانی که تخصص و تجربه زیادی در واردات دارند و با بسیاری از کارخانه‌های تولیدی آشنا هستند، تأمین‌کننده انتخاب کنید.

شرکت بازرگانی وانیکس با ارتباط نمایندگان مجرب خود تأمین‌کننده مناسب را انتخاب کرده و ریسک‌های مربوط به آن را از این طریق کاهش می‌دهند. پس از یافتن تأمین‌کننده یک پیش‌فاکتور از آنها بگیرید. این پیش‌فاکتور اطلاعاتی از ابعاد، تعداد، ارزش، بسته‌بندی و زمان خرید را نشان می‌دهند. این باعث می‌شود تا درمورد هزینه‌ها و شرایط واردات اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ترتیب دادن حمل‌ونقل

پس از اینکه کالاهای خود را خریداری کردید لازم است تا با استفاده از یک روش حمل‌ونقل آنها را به سمت کشور ارسال کنید. برای ارسال کالاها شما چهار گزینه دریایی، هوایی، زمینی و ریلی را در اختیار دارید. زمان و هزینه هر یک از این روش‌ها متفاوت بوده و تحت تأثیر نوع و حجم کالاهاست.

در روش زمینی زمان بیشتری صرف می‌شود تا کالا به دست شما برسد، زیرا مسیر ایران و چین طولانی است. اما هزینه‌های روش زمینی نسبت به دیگر روش‌ها کمتر خواهد بود. در روش هوایی کالاها در زمان کمتری به سمت مقصد منتقل می‌شوند که هزینه بیشتری نیز دریافت می‌شود. دقت داشته باشید که طبق قوانین کشور چین وسایلی که دارای باتری هستند، نمی‌توانند از روش هوایی به دیگر کشورها ارسال شوند.

حمل کالاها از طریق کشتی، گزینه خوبی برای کالاها با حجم زیاد است. برای حمل کالاها از طریق کشتی می‌توان از دو روش  حمل بار کامل (FCL) و بار کمتر از کانتینر (LCL)  استفاده کرد. روش FCL زمانی انتخاب می‌شود که بار شما فضای کل کانتینر را اشغال کند. LCL به این معنی است که فرستنده‌ها کانتینرها را با سایر محموله‌ها به اشتراک می‌گذارند و فقط باید هزینه فضای مورد استفاده را بپردازید.

ترخیص کالاها از گمرک

پس از اینکه کالاها به مقصد می‌رسند باید اقدامات مربوط به ترخیص آنها از گمرک انجام شود. ترخیص کالاها از گمرک مستلزم انجام فرایندهایی است که این فرایندها مطابق با قوانین هر کشور متفاوت خواهد بود. همواره لازم است تا درمورد فرایند ترخیص کالاها اطلاعات داشته باشید زیرا بی‌دقتی در هر یک از مراحل ممکن است باعث خسارت‌های مالی به شما خواهد شد.

این مراحل زمان‌بر است و افراد ممکن است به دلیل مشغله‌های خود نتوانند به آن رسیدگی کنند. پس بهتر است در چنین شرایطی از شرکت‌های بازرگانی کمک بگیرید. آنها با توجه به آشنایی که با این مراحل و قوانین دارند، ترخیص کالاها را بادقت بیشتر و زمان کمتری انجام خواهند داد. به طور کلی مراحل ترخیص کالاها از گمرک شامل موارد زیر است:

  1. پرفرما و پکینگ لیست دریافت شود.
  2. مجوز ثبت سفارش بازرگانی را بگیرید.
  3. کالاها بیمه شده و هماهنگی جهت بازرسی آنها در مبدأ و مقصد انجام شود.
  4. جهت تخصیص ارز و حواله بانکی پرونده تشکیل شود.
  5. با شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی ارتباط گرفته شود.
  6. اسناد مربوط به حمل از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی را دریافت کنید.
  7. اسناد تکمیل و پرونده تشکیل شود.
  8. پیش‌نویس دور اظهاری تنظیم گردد.
  9. کارشناس فنی گمرکی و بازرگانی بررسی و تأیید کند.

واردات ته لنجی؛ روشی برای کاهش هزینه‌ها

یکی از روش‌های محبوب برای واردات استفاده از ته لنجی است. در این روش نیازی به پرداخت هزینه‌ها و تعرفه‌های گمرکی نیست. برای واردات ته لنجی هیچ محدودیتی وجود ندارد. همان‌طور که از عنوان این روش مشخص است از لنج برای حمل کالا استفاده می‌شود. این امتیازی است که به ملوانان و خدمه‌های لنج‌ها داده می‌شود.

کالاهای حمل شده از این طریق به بنادر بوشهر، دلوار، دیر و گناوه ارسال می‌شود. برای واردات ته لنجی می‌توانید از طریق یک شرکت معتبر اقدام کنید. شرکت بازرگانی وانیکس جهت تسهیل واردات برای بازرگانان این روش را برای حمل کالاها استفاده می‌کند. شما تنها کافی است کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و ادامه مراحل را به شرکت وانیکس بسپارید.

برای واردات ته لنجی با وانیکس کلیک کنید

ته لنجی

نکاتی برای حمل‌ونقل کالاها 

یکی از مواردی که به هنگام حمل‌ونقل کالاها باید به آن توجه شود، FOB است. FOB یک اصطلاح است که مسئولیت‌های خریدار و فروشنده را برای آسیب کالاها در حین حمل‌ونقل مشخص می‌کند. هزینه‌های مربوط به FOB شامل حمل‌ونقل کالا به بندر حمل، بارگیری کالا در کشتی حمل‌ونقل، حمل بار، بیمه و تخلیه و حمل کالا از بندر ورودی به مقصد نهایی است.

برای حمل کالاها مطمئن شوید که آنها با توجه به شرایط FOB از نزدیک‌ترین بندر یا فرودگاه ارسال می‌شوند؛ زیرا هرچه فاصله کمتر باشد، هزینه‌های کمتری را به دنبال دارد. به‌عنوان مثال، برای واردات از چین اگر نزدیک‌ترین بندر به تأمین‌کننده شانگهای باشد، شرایط FOB شانگهای را درخواست می‌کنید.

باید توجه داشته باشید که حمل کالاها از طریق دریا طولانی است و نیاز به یک برنامه‌ریزی بلندمدت دارد؛ بنابراین بهتر است که حداقل ۳ ماه قبل از تاریخ مورد نظرتان برای تحویل محموله اقدامات لازم برای حمل آن را انجام دهید. با انتخاب یک شرکت حمل‌ونقل خوب ریسک و زمان انتقال کالاها را کاهش دهید.

چگونگی یافتن بازار عمده‌فروشی در چین

چین دارای بازارهای عمده‌فروشی زیادی است. این باعث می‌شود تا تاجران بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با هزینه کمتری خریداری کنند. بزرگ‌ترین بازارها در گوانگژو، شنژن، ییوو و هنگ کنگ قرار دارند. در جدول زیر اطلاعات دقیق‌تری از این بازارها بیان شده است.

 

بازار عمده‌فروشی مکان موارد ساعات کار
بازار لباس گوانگژو بایما

این مرکز عمده‌فروشی پوشاک در جهان است.

گوانگژو لباس‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه باکیفیت خوبی دارد. از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۶:۰۰ بعد از ظهر باز است.
عمده‌فروشی ظروف کوچک Shenzhen Yiwu

در این بازار اقلام به دو صورت خرده‌فروشی و همچنین عمده‌فروشی در دسترس هستند. در صورت خرید عمده ۴۰% تخفیف داده می‌شود.

شنژن اقلام موجود در این بازار شامل انواع پوشاک، اسباب‌بازی، ابزار باغبانی، لوازم الکترونیکی، لوازم آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات، ساعت، کفش، محصولات مراقبت از نوزاد، لوازم ورزشی و سایر اقلام روزمره است. از دوشنبه تا یکشنبه، ۱۰:۰۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.
بازار تجارت بین‌المللی Yiwu

به بازار Futian نیز معروف است. این یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عمده‌فروشی در چین است.

ییوو اقلامی که می‌توانید از این بازار تهیه کنید عبارت‌اند از: شلوار جین، جواهرات، کفش، لوازم‌خانگی، اسباب‌بازی، پوشاک، تجهیزات ورزشی و اقلام سه‌بعدی. از دوشنبه تا یکشنبه، ۸:۰۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر باز است.
بازار خیابان معبد هنگ کنگ هر کالایی اعم از الکترونیک، کفش، کلاه، جواهرات، ساعت، غذا، لباس یا هر چیز دیگری در اینجا موجود است. همچنین از دوشنبه تا یکشنبه، ۵:۰۰ بعد از ظهر تا ۱۰:۰۰ صبح باز است.

 

واردات چیست و چرا کشورها اقدام به واردات می‌کنند؟

منظور از واردات، خرید کالا از یک کشور وانتقال آن به کشور دیگر است. کشورها به دلایل مختلفی کالا وارد می‌کنند. توجه به این نکته مهم است که اکثر کشورها کاملاً خودکفا نیستند و حتی اگر بخواهند کالا تولید کنند هزینه بالایی دارد که از نظر اقتصادی به نفع آنها نیست. به همین دلیل کشورها واردات بسیاری از کالاها و خدمات را انتخاب می‌کنند.

برای واردات با وانیکس کلیک کنید

واردات

گزینه‌های پرداخت برای واردات از چین

درمورد گزینه‌های پرداخت می‌توان با تأمین‌کننده مذاکره کرد. شرایط پرداخت هزینه در مواقع مختلف، متفاوت است. در این قسمت چندین گزینه پرداخت را بررسی خواهیم کرد. این باعث می‌شود که شما بتوانید بهترین روش را برای پرداخت انتخاب کرده و ریسک پرداخت هزینه را کاهش دهید.

پرداخت ۱۰۰% قبل از شروع تولید

این روش پرداخت ریسک بسیار بالایی دارد؛ زیرا واردکننده پس از پرداخت پول هیچ اهرمی بر کارخانه برای انجام دستورات و سفارش‌ها خود  ندارد. به طور کلی، این مدل پرداخت در صورتی استفاده می‌شود که سفارش ثبت شده حداقل بوده، به‌عنوان مثال کمتر از ۳۸۰۰ پوند باشد.

۳۰% سپرده و سپس ۷۰% قبل از حمل‌ونقل

در این صورت واردکننده ابتدا ۳۰ درصد ودیعه را به تولیدکننده می‌پردازد. پس از تولید کالا، واردکننده ۷۰ درصد باقی‌مانده را پرداخت می‌کند. سپس کالا می‌تواند ارسال شود. این روش خوبی برای کاهش ریسک پرداخت است؛ زیرا گاهی اوقات تأمین‌کنندگان پس از دریافت هزینه تولید سفارش‌ها را به تعویق می‌اندازند یا اصلاً انجام نمی‌دهند. این روش خوبی برای جلوگیری از چنین خطراتی است.

 ۰% سپرده، ۱۰۰% در برابر بارنامه

این یک شرایط پرداخت عالی برای واردکننده است. در این روش نیاز به پرداخت سپرده نیست و تأمین‌کننده چینی موافقت می‌کند که محصول را طبق سفارش تولید کند. پرداخت باید پس از ارسال کالا به خارج از چین و به هنگام طی‌کردن مسیر انجام شود. این شرایط پرداخت معمولاً فقط در صورتی قابل دستیابی است که از طریق یک سرویس منبع، مانند Easy Imex کار می‌کنید.

   سودآورترین محصولات برای واردات از چین

اگر کسب‌وکار خود را اخیراً راه‌اندازی کرده‌اید یا اینکه به فکر گسترش کسب‌وکار خود هستید، انتخاب کالاهای مناسب برای واردات از چین می‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند. انتخاب کالاهای سودآور باعث می‌شوند تا تجربه شیرینی از تجارت با چین داشته باشید.

در این قسمت ما کالاهایی را که می‌توانند برای کسب‌وکار شما سود خوبی به همراه داشته باشند را معرفی می‌کنیم. البته برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب و ریسک تجارت را حداقل کنید لازم است تا از تجربیات دیگران نیز استفاده کنید. شرکت بازرگانی وانیکس مشاوره‌های لازم در خصوص انتخاب کالای سودآور از چین را در اختیار شما قرار خواهد داد.

واردات لوازم الکترونیکی

چین دارای رتبه اول در زمینه الکترونیک است. BYD، Lens Technology Co.، China Electronics Corporation و Haier برخی از تولیدکنندگان مشهور لوازم الکترونیکی چینی هستند. بسیاری از شرکت‌های غربی به دلیل قیمت پایین محصولات الکترونیک ساخته شده در چین، سفارش‌های خود را در این کشور ثبت می‌کنند. این باعث شده تا علاوه بر ایجاد کارخانه‌های تولیدی، کارخانه‌های مونتاژ نیز در این کشور فعالیت خود را افزایش دهند.

برخی از لوازم الکترونیکی دارای گارانتی هستند. گارانتی‌ها در صورت بروز مشکل در وسایل الکترونیکی از آنها حفاظت می‌کنند و شما می‌توانید آنها را تعویض کنید. درمورد کالاهای الکترونیکی نام برند بسیار مهم است. با توجه به قیمت بالایی که برخی از این وسایل دارند، لازم است توسط یک شرکت معتبر ساخته شده تا از کیفیت لازم برخوردار باشند. شما می‌توانید از طریق شرکت وانیکس، تولیدکننده‌های برتر لوازم الکترونیکی در چین را شناسایی و سفارش‌ها خود را ثبت کنید.

واردات کامپیوتر

کامپیوترهای چینی جزو پرفروش‌ترین کامپیوترها در سطح جهان هستند. از سال ۲۰۱۱ کشور چین توانسته به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوترهای شخصی شناخته شود. قیمت این کامپیوترها کم بوده و امکانات پیشرفته‌ای دارند. همین موضوع باعث توجه بیشتر شرکت‌ها برای واردات آن شده است. برای خرید کامپیوترها باید اطلاعات لازم داشته باشید.

کامپیوترها دارای تنوع زیادی هستند و هر یک از آنها ویژگی‌هایی دارند که برای کار خاصی مناسب است. کامپیوترها بر اساس اندازه به ابر رایانه‌ها، رایانه‌های بزرگ، مینی‌کامپیوترها، کامپیوترهای شخصی (PC) یا میکرو کامپیوترها تقسیم می‌شوند.

کامپیوترهایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند در دسته کامپیوترهای شخصی هستند. کامپیوترها دارای اجزای مختلفی از جمله پردازنده، رم، هارد، گرافیک و بسیاری دیگر از موارد هستند که آنها را از هم متمایز می‌کند. مثلاً کامپیوترهایی با رم  بیشتر قابلیت اجرای برنامه‌های بیشتری نیز دارند.

 نورپردازی و لوازم جانبی مرتبط

نورپردازی‌ها یکی از ابزارهایی هستند که جدیداً مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند. استفاده از یک نورپردازی جذاب در محیط فضا را زیبا و زنده می‌کند، اما اگر در انتخاب آنها توجه کافی نشود، ممکن است نتیجه خوبی در پی نداشته باشد. انواع چراغ‌ها برای نورپردازی وجود دارد. چراغ‌های سقفی، از انواع چراغ‌ها هستند که معمولاً در اتاق‌ها استفاده می‌شوند.

دو نوع اصلی از چراغ‌های سقفی آویز و نورپردازی فلاش موجود هستند. چراغ‌های آویز معمولاً توسط بند یا زنجیر به سقف آویزان می‌شوند، اما فلاش‌ها در فاصله کمی از سقف قرار می‌گیرند. چراغ‌های رومیزی نوع دیگری از چراغ‌ها هستند که برای اتاق کار استفاده می‌شوند.

چراغ‌های دیواری برای نورپردازی محیط‌های داخلی مانند راهروها یا محیط بیرون کاربرد دارند. برای واردات انواع این چراغ‌ها از چین لازم است تا به طور کامل درمورد آنها تحقیق و سودآورترین لوازم نورپردازی را وارد کنید.

لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه از جمله وسایل کاربردی در منازل هستند. استفاده از وسایل آشپزخانه که کیفیت بالایی دارند می‌تواند لذت آشپزی را دو چندان کند. این وسایل در بازار چین با قیمت‌های مناسبی وجود دارند. بازار لوازم آشپزخانه چین به لوازم اصلی تقسیم می‌شوند که شامل اجاق‌گاز، فر، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرف‌شویی هستند.

همچنین لوازم کوچک که شامل وسایل آشپزخانه کوچک، جاروبرقی، اتو، کباب‌پز و برشته‌کن و توستر می‌شود. انواع شرکت‌های معتبر در زمینه تولید این وسایل وجود دارد و جو رقابتی حاکم بر آن باعث شده تا کالاهای با کیفیتی را عرضه کنند. شما می‌توانید انواع لوازم‌خانگی را در چین با قیمت مناسب پیدا کنید.

شرکت‌های بزرگی در این کشور مشغول تولید لوازم‌خانگی هستند که از کیفیت خوبی نیز برخوردارند. لوازم آشپزخانه با توجه به تقاضای زیادی که دارد، انتخاب خوبی برای واردات از چین است. برای واردات این کالاها کافی است با شرکت وانیکس ارتباط گرفته و محصولات مورد نظر برای واردات را سفارش دهید.

تلفن‌های هوشمند و لوازم جانبی آن

یکی از ابزارهایی که برای ارتباط بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تلفن‌های همراه هستند. این گوشی‌ها امکانات زیادی داشته و موفق به جذب مشتریان زیادی شده‌اند. تلفن‌های همراه هوشمند دارای امکاناتی نظیر قابلیت عکس‌برداری، ذخیره فایل، استفاده از فضای مجازی، انجام بازی‌ها و بسیاری دیگر از گزینه‌ها هستند.

انواع گوشی‌های موبایل در بازار عرضه شده که بسته به ویژگی‌های خود، قیمت متفاوتی دارند. چین از جمله بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی موبایل در جهان است. او با تولید گوشی‌های باکیفیت و قیمت مناسب توانسته سهم بزرگی از بازار گوشی‌های همراه را به دست بگیرد.

پس از تحریم‌ها، یک شرکت چینی به نام شیائومی شروع به تولید گوشی‌های همراه کرده و تا کنون توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. یکی از مواردی که باعث محبوبیت بیشتر این گوشی‌ها شده، ارائه امکانات ویژه در برابر قیمت مناسب است.

در چند سال اخیر شرکت شیائومی توانسته وارد رقابت با شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ و آیفون شود. علاوه بر گوشی‌ها واردات لوازم جانبی آنها نیز می‌تواند یک تجارت سودآور باشد. گلس، شارژر، کاور، نگهدارنده گوشی، هندزفری‌ها و بسیاری از موارد دیگر جزو وسایل جانبی گوشی‌های همراه است که مشتریان زیادی دارند.

واردات اسباب‌بازی‌

چین بهترین تأمین‌کننده اسباب‌بازی‌ در جهان است. تنوع این محصولات در بازار چین به حدی است که ممکن است برای انتخاب آنها کمی سردرگم شوید. تأمین‌کنندگان چینی انواع اسباب‌بازی‌‌ها را از ماشین‌های سنتی تا نمونه‌های جدید را عرضه می‌کنند.

آنها انواع اسباب‌بازی‌ها را با قیمت عمده به فروش می‌رسانند. تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ چینی توانسته‌اند اسباب‌بازی‌‌هایی را تولید کنند که منحصربه‌فرد و کپی شخصیت‌ها یا اشیا خیالی هستند. انواع اسباب‌بازی‌‌هایی که می‌توانید از چین وارد کنید شامل موارد زیر هستند:

  • اسباب‌بازی‌های کنترل از راه دور: ماشین‌ها، تانک‌ها، قایق‌ها، هلیکوپترهای RC، پهپادها، هواپیماها، کوادکوپتر و غیره.
  • اسباب‌بازی‌‌های آموزشی: بلوک‌های بزرگ، قلک، پازل تعادل، کاشی‌های مگنا، بلوک‌های مغناطیسی، اسباب‌بازی‌‌های هندسی و بسیاری دیگر.
  • اسباب‌بازی‌‌های الکترونیکی: پهپاد، اسباب‌بازی‌‌های کنترل از راه دور، حیوانات خانگی الکترونیکی، اسباب‌بازی‌‌های روباتی، تلفن‌های اسباب‌بازی‌، دوربین‌های اسباب‌بازی‌ و موارد دیگر.
  • اسباب‌بازی‌‌های بادی: گیتارهای بادی، ضربه‌گیرهای بدن، تک‌شاخ‌های بادی، آبپاش‌های بادی، توپ‌های شکلک بادی، حیوانات خانگی بادی و موارد دیگر.

 نکاتی برای خرید محصولات از چین

خرید محصولات از چین یکی از بخش‌های مهم واردات از این کشور است. انواع کالاها در کیفیت‌های گوناگون در چین تولید می‌شوند. قیمت این محصولات نسبت به بسیاری دیگر از کشورها کمتر است. در واقع تولیدکنندگان چینی به مواد اولیه ارزان‌قیمت دسترسی داشته و می‌توانند با هزینه کمتر کالا تولید کنند. علاوه بر این وجود نیروهای متخصص و ماهر که دستمزد کمی دریافت می‌کنند باعث شده تا قیمت کالاهای این کشور افزایش زیادی نداشته باشند. نکات زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید کالاهای مناسبی را برای واردات انتخاب کنید.

  1. اجتناب از ایده هرچه ارزان‌تر بهتر

لزوماً کالاهای ارزان برای واردات مناسب نیستند. مسئولیت واردات کالاها به عهده واردکننده است بنابراین بسیار مهم است که به کیفیت کالاها توجه داشته باشید. البته این بدین معنی نیست که کالاهای گران انتخاب خوبی برای واردات هستند، بلکه یک کالای باکیفیت و قیمت مناسب می‌تواند سود خوبی به همراه داشته باشد. کالاهای چینی دارای کیفیت مختلفی هستند. با کمک شرکت وانیکس می‌توانید کالاهای مناسبی را برای واردات از چین انتخاب کنید.

  1. ساختن برند

ساختن برند حول یک محصول بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. داشتن یک برند برای فروش محصول باعث اعتماد بیشتر مردم به آن می‌شود. در بازار رقابتی موضوعی که پس از قیمت مناسب کالاها مورد توجه قرار می‌گیرد، اعتبار آن است. اگر شما قصد دارید یک کسب‌وکار اینترنتی را شروع کنید یا کسب‌وکارتان را گسترش دهید بهتر است که با سفارشی کردن کالاها، برند خود را ایجاد کنید. این باعث افزایش ارتباط کسب‌وکارتان با مشتریان می‌شود.

  1. دوری از محصولات مد روز

چرخه عمر کالاهای مد روز کوتاه است. در واقع شما با واردات کالاهای مد روز نمی‌توانید مدت‌زمان زیادی مشتری داشته باشید. این کالاها پس از مدت کوتاهی از چرخه تجارت خارج می‌شوند. انتخاب محصولاتی که می‌توانند در بلندمدت تقاضای زیادی داشته باشند، سود بیشتری به همراه دارند. البته توجه داشته باشید که محصولات جدید از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

  1. انتخاب کالای خاص

بازار رقابتی برای بسیاری از کالاها باعث می‌شود تا حاشیه سود کاهش پیدا کند. انتخاب کالاهایی که یک ویژگی خاص دارند باعث می‌شود تا توجه مشتریان را به خود جلب کرده و فروش بیشتری داشته باشند. مثلاً واردات جوراب‌های ضد تعریق می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این می‌تواند به‌سادگی یک طرح رنگ منحصربه‌فرد، یک لوگوی خاص که از بین مردم متمایز است، یک بسته‌بندی فوق‌العاده یا عکس‌های بازاریابی برتر باشد.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 180 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 24 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها