خبرگزاری بیان راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا - بیان

یک کسب و کار موفق در هر کجای دنیا که باشد با یک ایده خوب شروع می شود. درباره مهارت ‌های خودتان بیشتر فکر کنید، روندهای فعلی را مشاهده کنید و به دنبال راه ‌هایی برای بهبود کیفیت یا ارائه چیز جدیدی به بازار باشید. به همین خاطر شاید راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا ایده بسیار خوبی از لحاظ سرمایه گذاری باشد. در ادامه همراه ما باشید تا تمام جوانب این کار را بررسی کنیم.

راه اندازي کارگاه تولیدی در کانادا

تولید ناخالص داخلی بخش تولید و اقتصاد کانادا، تقریبا به ۱۷۴ میلیارد دلار می رسد. که به تنهایی، ۱۰ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور است. علاوه بر این، تولیدکنندگان کانادایی بیش از ۳۵۴ میلیارد دلار در سال صادرات دارند که ۶۸ درصد از کل کالاهای صادراتی کانادا را تشکیل می دهد. بنابراین، می توان گفت که تولید، سنگ بنای اقتصاد مدرن است.

به همه این ها باید ۱.۷ میلیون شغل تمام وقتِ با کیفیت و با درآمد خوب در سراسر این کشور نیز اضافه کرد. با مدرنیزه شدن این بخش، تولیدکنندگان با تکیه بر نیروی کار بسیار ماهر و آگاه که شامل طراحان، محققین، برنامه نویسان، مهندسان، تکنسین ها و تاجران می شود، مبتکر و پیشرفته شده اند.

صنعت تولید کانادا پتانسیل زیادی برای شکل دادن به آینده اقتصادی این کشور دارد. فناوری ‌های جدید نیز فقط بازارهای جدیدی برای کالاهای کانادایی ایجاد نمی کنند، بلکه روش های تولید این کالاها را هم تغییر می دهند.

  • انواع کارگاه تولیدی در کانادا
  • کارگاه تولیدی کوچک در کانادا
  • خط تولید تکرار شونده در کانادا
  • خط تولید گسسته در کانادا
  • خط تولید عمده در کانادا
  • خط تولید مداوم در کانادا

مراحل راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

تهیه بیزینس پلن یا طرح تجاری

پس از اینکه به عنوان سرمایه گذار خارجی تصمیم به راه اندازی یک کارگاه تولیدی در کانادا گرفتید، در قدم بعدی باید برای تهیه یک بیزینس پلن برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. طبق قوانین خرید بیزینس در کانادا، خریداران باید دارای طرح تجاری مناسب باشند.

طرح تجاری مورد نظر، باید منعکس کننده ی نحوه ارائه، اجرا، منابع مالی و کلیه مواردی که برای فعالیت یک کسب و کار لازم است، باشد. همچنین، باید اهداف و دستاوردهای مورد نظر نیز بر اساس بازه های زمانی معین مشخص کند تا نقشه راه کسب و کار مورد نظر، کاملا واضح باشد. طرح تجاری، باید منجر به ایجاد یا حفظ شغل برای شهروندان کانادایی هم بشود.

شروع مذاکرات با فروشندگان

زمانی که بیزینس پلن مناسبی تهیه کردید، باید برای شروع مذاکره با فروشندگان بیزینس مورد نظر خود آماده شوید.

نگران نباشید! لازم نیست به تنهایی مذاکره کنید. در این مرحله، تیم مجرب و باتجربه تراست همراه شما خواهد بود تا شما را برای انجام یک مذاکره خوب آماده کنند و هر نکته ای که در این زمینه باید بدانید را به شما آموزش دهند.

آن ها درخصوص تمامی موارد از جمله شرایط تحویل کسب و کار به شما و قیمت نهایی آن مذاکرات لازم را انجام می دهند. همچنین، متخصصین تراست تمام بررسی های لازم را هم به عمل می آورند تا از صحت اطلاعاتی که درمورد بیزینس مورد نظر کسب کرده اید، اطمینان پیدا کنید.

درخواست برای دریافت مدرک ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا

قدم بعدی در پروسه ی راه اندازی و خرید کارگاه تولیدی در کانادا به عنوان یک سرمایه گذار خارجی، اقدام برای دریافت مجوز کار کانادا LMIA است. ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا مدرکی است که ممکن است کارفرمایان در کانادا برای استخدام نیروی کار خارجی به آن نیاز پیدا کنند.

دریافت LMIA مثبت نشان می دهد که در کسب و کار مورد نظر نیاز به نیروی کار خارجی است و همچنین، هیچ یک از نیروهای کار کانادایی برای انجام این شغل مناسب نیستند. گاهی اوقات این مدرک با اسم نامه تایید هم شناخته می شود. شما به عنوان سرمایه گذار خارجی باید برای خرید هر بیزینسی که در کانادا مد نظر دارید، این مدرک را ارائه کنید.

تهیه مدارک مورد نیاز برای دریافت مدرک LMIA جهت خرید کارگاه تولیدی در کانادا

شما به عنوان سرمایه گذار خارجی، باید اسناد و مدارک مختلفی را در پروسه خرید کارگاه تولیدی در کانادا در اختیار مقامات این کشور قرار دهید. اسناد و مدارک مورد نیاز در مرحله ی دریافت LMIA شامل موارد زیر می شوند:

  • اسناد ثبت کارگاه تولیدی کانادایی
  • اثبات مالکیت جدید کارگاه تولیدی کانادایی (از طریق ارائه توافق نامه خرید یا فروش، گواهی سهام، اثبات خرید و غیره)
  • اثبات فعالیت فعال کارگاه تولیدی مورد نظر در کانادا
  • کپی پاسپورت خریدار جدید
  • رزومه و سوابق کاری خریدار جدید

بیزینس پلن

در مرحله دوم فرایند درخواست برای LMIA، خریدار خارجی باید اطلاعات بیشتری در ارتباط با میزان تحصیلات، سوابق کاری و تجربیات مدیریتی خود ارائه کند. علاوه بر این، باید معاینات پزشکی و گواهی عدم سوء سابقه را نیز ارائه نماید. لیست مدارکی که ملزم به ارائه آن ها هستید، شامل موارد زیر می شود:

  • مدارک تحصیلی (گزارش ECA برای درخواست اقامت دائم مورد نیاز است)
  • اثبات تجربه شغلی و تجربه مدیریتی کافی از طریق مدارکی مانند نامه های تایید اشتغال، اطلاعات درآمدی، اسناد مالکیت، فیش حقوقی و…
  • اسناد مرتبط با وضعیت تاهل مانند سند ازدواج، عقدنامه و شناسنامه فرزندان
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی (این مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است)
  • مدارک و صورت حساب های بانکی ۶ ماه اخیر
  • پاسپورت
  • مدارک معاینات پزشکی
  • مجوزهای پلیس و گواهی عدم سوء سابقه از هر کشوری که بیش از ۶ ماه در آن اقامت داشته اید
  • با ارائه این مدارک، باید برای مرحله بعد آماده شوید.

اقدام برای دریافت مجوز کار موقت

پس از صدور مدرک LMIA مثبت، می توانید برای دریافت مجوز کار موقت قابل تمدید (با اعتبار ۱۲ تا ۲۴ ماهه)، اقدام کنید. دریافت مجوز کار موقت در اغلب حوزه های قضایی، به کم تر از ۳ ماه زمان نیاز دارد.

مزایا و معایب راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

مزایای راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

تولید سنگ بنای اقتصاد مدرن کانادا است: میزان تولید ناخالص داخلی کانادا تقریباً ۱۷۴ میلیارد دلار است. تولید کنندگان در کانادا بیش از ۳۵۴ میلیارد دلار در سال صادرات دارند.

صنعت تولید کانادا پتانسیل عظیمی دارد: جهان در حال تغییر است و فناوری ‌های جدید نه تنها بازارهای جدیدی را برای کالاهای کانادایی باز می ‌کنند، بلکه روش ‌های تولید این کالاها را نیز تغییر می ‌دهند. یک جامعه تولیدی پر جنب و جوش، خوشه های صنعتی را تشویق می کند تا سطح مهارت ها، دانش و فناوری را توسعه دهند.

افزایش نرخ اشتغال ماهانه در کانادا: آمار اشتغال ماهانه در کانادا نشان می دهد که ضریب اشتغال در صنعت تولید در کانادا در حال افزایش است و این به معنای دسترسی همیشگی به نیروی کار ماهر برای راه اندازی کارگاه های تولیدی است.

معایب راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

وجود برندهای مطرح: بسیاری از تولیدی ها و برندهای مطرح در کانادا پایگاه یا فرانچایز دارند و این مسئله می تواند رقابت کارگاه های تولیدی کوچک تر در بازار را کمی دشوار کند.

افزایش هزینه انرژی: کارگاه های تولیدی برای ادامه بقا و فعالیت شان به انواع مختلف انرژی وابسته اند و افزایش هزینه های انرژی همیشه یک ریسک قابل توجه برای راه اندازی کارگاه های تولیدی است.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

توجه داشته باشید که سرمایه اعلام شده که از ۶۵ هزار دلار کانادا شروع می شود و تا ۹۵۰ هزار دلار ادامه دارد، تنها مربوط به چند کارگاه تولیدی در زمان نگارش این مطلب بوده و ممکن است اکنون تغییر کرده باشند. می توانید برای محاسبه قیمت مورد نیاز با قیمت روز، از صفحه قیمت دلار کانادا امروز استفاده کنید.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یا خرید یک کارگاه در کانادا به معیارهای زیادی بستگی دارد که مهم ترینشان شامل موقعیت مکانی آن، تعداد پرسنل، محصولی که ارائه می کند و یک سری از معیارهای دیگر می شوند.

اقامت دائم کانادا با راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

زمانی که مراحل خرید کارگاه تولیدی در کانادا را به پایان رساندید و آن را راه اندازی کردید، به عنوان کارآفرین صاحب قانونی بیزینس خود شناخته خواهید شد. با گذشت ۱ سال از شروع فعالیت این کسب و کار و یا حتی کم تر، می توانید روند درخواست برای اخذ اقامت دائم کانادا را به همراه اعضای خانواده خود آغاز نمایید. این کار نیاز به فراهم آوردن شرایط زیر دارد:

  • شعبه ای که در کانادا خریداری کرده اید، باید فعال و در حال کار باشد.
  • این شعبه باید یک مکان فیزیکی (نه یک دفتر کار مجازی یا خانگی) داشته باشد و حداقل ۱ کارمند کانادایی در آن فعالیت کند.
  • شما به عنوان صاحب بیزینس باید در آن مشارکت فعالانه داشته باشید و نشان دهید که حضورتان برای فعالیت آن ضروری است.
  • شعبه شما باید در ۳ سال گذشته یا حداقل ۱۲ ماه قبل از اینکه به عنوان سرمایه گذار خارجی درخواست اقامت دائم کنید، راه افتاده باشد.
  • شعبه باید عملکرد مالی خوب و جریان مالی کافی برای پرداخت حقوق کارمندان را داشته باشد.

هزینه های مختلف برای راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا

  • هزینه های پایه برای راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا
  • ابزار و تجهیزات مورد نیاز
  • هزینه ثبت کسب و کار و صدور مجوزهای مورد نیاز
  • فضای اداری
  • فهرست موجودی
  • بازاریابی و تبلیغات
  • سایت اینترنتی
  • پرداخت قبوض اینترنت، تلفن و سایر خدمات
  • حقوق و دستمزد
  • بیمه
  • هزینه سفرهای کاری
  • هزینه های حمل و نقل
  • مالیات

هزینه راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا چقدر است؟

این امر به عوامل بسیار زیادی از جمله زمینه کاری کارگاه شما، محصولی که ارائه می کند، نوع خدماتی که به مشتریان می دهد، تعداد کارکنان و پرسنل آن، موقعیت مکانی که در آن قرار دارد (منطقه، شهر و استان آن) و همینطور تعداد زیادی از عوامل دیگر بستگی دارد. با توجه به این امر، می توان گفت که هزینه راه اندازی هیچ دو کارگاه تولیدی با هم یکسان نیست.

اما، نوع هزینه های آن ها تقریبا با هم یکسان است و شامل هزینه های است که فقط یک بار باید پرداخت شوند، هزینه های جاری، هزینه های ضروری، هزینه های اختیاری، هزینه های ثابت و همچنین، هزینه های متغیر می شوند. در بخش زیر هر یک از آن ها را توضیح خواهیم داد:

هزینه های راه اندازی کسب و کاری که فقط یک بار باید پرداخت شوند، هزینه هایی هستند که معمولا فقط در مراحل اولیه راه اندازی یک بیزینس وجود دارند. هزینه های ثبت کسب و کار یا شاید هزینه ای که برای پوشش خرید تجهیزات باید پرداخت شوند را می توان جزو این موارد در نظر گرفت. همچنین، ممکن است این هزینه ها در ابتدای راه اندازی کسب و کار، زیاد باشند و به مرور زمان کاهش پیدا کنند.

هزینه های جاری نیز همانطور که از نامشان مشخص است، تکرار می شوند. خوبیِ این هزینه ها این است که قابل پیش بینی هستند و می توان برایشان آمادگی داشت و برنامه ریزی کرد. حقوق ها، دستمزدها یا هزینه پرداخت قبوض و مالیات های ثابت، جزو این گروه از هزینه ها به شمار می روند.

هزینه های ضروری راه اندازی، هزینه های مرتبط با شروع به کار یک کارگاه تولیدی و هزینه هایی می باشند که برای تداوم و رشد آن کاملا ضروری هستند. به عنوان مثال، یکی از هزینه های ضروری و اساسی یک کارگاه ساخت درب و پنجره، هزینه مواد اولیه و یا تجهیزات و دستگاه هایی است که برای ساخت درب و پنجره از آن ها استفاده می کند.

هزینه های اختیاری نیز مواردی هستند که در تداوم و رشد یک کسب و کار تاثیری ندارند، اما بهتر است که پرداخت شوند. به عنوان مثال، در همان کارگاه تولید درب و پنجره ای که مثال زدیم، استفاده از دستگاه هایی که سرعت تولید را افزایش می دهند، خوب است و بهتر است که برایشان هزینه شود. اما آنقدرها هم ضروری نیست که بدون آن ها، کار متوقف شود.

برخی هزینه های راه اندازی کارگاه تولیدی در کانادا ثابت هستد؛ مواردی نظیر اجاره بهای ملک کارگاه هستند که به طور مداوم و ماهیانه باید پرداخت شوند. هزینه های متغیر، موارد تقریبا ضروری هستند که به کسب و کار شما ارتباط پیدا می کنند و بسته به هر موقعیت، می توانند متغیر باشند. به عنوان مثال، هزینه تامین مواد اولیه یکی از این موارد است که می تواند بسته به زمینه کاری هر کارگاه تولیدی متغیر باشد و یا در هر مقطعی از سال نوسان قیمتی داشته باشند. همچنین، میزان اجاره بها نیز می تواند جزو این موارد در نظر گرفته شود. زیرا بسته به منطقه، شهر و استانی که کارگاه شما در آن قرار دارد، متغیر است.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 15 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.