خبرگزاری بیان ساخت پل متحرک راه‌آهن شلمچه- بصره به دست مهندسین ایرانی - بیان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری بیان، سید میعاد صالحی با اشاره به تفاهم با دولت عراق در خصوص خط ریلی شلمچه- بصره گفت: اتصال ریلی ایران و عراق یا همان پروژه ریلی شلمچه بصره، پروژه‌ای راهبردی است که پیچیدگی‌ها و موانع فراوان سیاسی، اقتصادی و اجرایی دارد، اما با رفت و آمدها، جلسات داخلی در سطوح متوسط و بالای مدیریتی کشور، گفتگو‌های پی در پی با مقامات عراقی و البته بازدید‌های متعدد میدانی، بحمدالله و با مدد حضرت سیدالشهدا (ع) گره‌های چندساله این پروژه یکی یکی در حال باز شدن هستند.

وی افزود: تفاهم بر برنامه اجرایی دارای جزئیات مکانی و زمانی، از اتفاقات مهم سفر اخیر به شلمچه و سپس بصره بود. پیرو توافق ماه گذشته آقای دکتر بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی ایران و وزیر حمل و نقل عراق، دیشب نیز جلسه مفصلی با مقامات راه آهن عراق در کنسولگری ایران در بصره داشتیم.

به گفته صالحی، طبق تفاهمی که حوالی ۲ بامداد و پس از جلسه حدوداً ۶ ساعته با مدیرعامل راه آهن عراق به امضا رساندیم، تحویل زمین جهت مین روبی و همچنین مطالعات پل بر روی اروند رود ان‌شاءالله به زودی انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تاکید کرد: نقشه مسیر عبور این خط ریلی نیز مورد توافق نهایی و امضای معاونین فنی دوطرف قرار گرفت که اتفاق مهمی جهت شروع عملیات اجرایی بود.

وی افزود: پل بزرگ و متحرک این مسیر ریلی نیز توسط مهندسان ایرانی بر روی اروندرود (شط‌العرب) احداث خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 79 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 8 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.