خبرگزاری بیان ماموریت اصلی دانشگاه گره‌گشایی از ارتباط صنعت و دانشگاه است - بیان

ماموریت اصلی دانشگاه گره‌گشایی از ارتباط صنعت و دانشگاه است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری بیان، حسین اکبری‌فرد سرپرست دانشگاه در جلسه هم اندیشی در مورد تولیدات دانش بنیان با اشاره به اهمیت تاثیرگذاری دانش علمی بر اشتغال آفرینی گفت: با مشاهده روند پیشرفت در کشور‌های توسعه یافته، می‌توان دریافت که اطلاعات، فناوری و دانش عوامل تاثیر گذار بر اشتغال هستند.

وی ضمن مطرح کردن چالش‌های صنعت افزود: باید الگوی مناسبی را انتخاب کرد و از وجود متخصصان و نخبگان دانشگاهی در عرصه‌های مختلف بهره برد. علم، تخصص و ذهن این افراد را برای حل مشکلات صنعتی جامعه سوق دهیم.

اکبری فرد افزود: ارتباط دانشگاه با صنعت همواره با چالش‌هایی مواجه بوده و ماموریت مهم دانشگاه گره‌گشای بخشی از مشکلات است. باید بتوانیم آن پوسته سخت صنعت را بشکنیم. در واقع باید خدمات را به تولید مبتنی بر دانش بنیان تبدیل کنیم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: دانش زمانی می‌تواند به یک مملکت کمک کند که بتواند خلق ثروت کند.

سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به این نکته که دانشگاه در بعضی جا‌ها نتوانسته نیاز‌های صنعت را برطرف کند خاطر نشان کرد: یکسری تحقیقات بنیادین انجام شده که امروزه جامعه ما آن چیزی را می‌پذیرد که بطور مستقیم تبدیل به محصول شود، باید یک راه هموارتری برای ارتباط دانشگاه با صنعت پیدا کنیم تا خدمات را به محصول و عامه پسند تغییر دهیم.

وی ضمن تاکید بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌ها و جلسات گفت: با برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت و استفاده از فارغ‌التحصیلان و بیانیان دکتری در صنعت می‌توان به خروجی نسبتا مطلوبی در طرح‌های دانش‌بنیان و جامعه، رسید.

قاسم محمدی‌نژاد رئیس شورای مشاوران دانشگاه گفت: بین بسیج اقشار و حوزه‌های دانشگاه ارتباط خوبی برقرار است و باعث افتخار است که رئیس بسیج استادان استان رئیس دانشگاه شهید باهنر است که در کنار این اکثر هیأت‌های اندیشه‌ورز بسیج مسئولین‌شان اعضای هیأت علمی این مجموعه هستند.

رئیس شورای مشاوران دانشگاه گفت: با توجه به پیاده‌سازی طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان در سطح استان باید یک نگاه جهادی صورت گیرد و دانشگاه شهید باهنر کرمان با تمام وجود در این عرصه پیش‌قدم خواهد بود.

حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع معاون پژوهشی حوزه علمیه استان کرمان نیز در زمینه ایجاد طرح‌های کلان در سطح استان و راه اندازی ایجاد کارگروه اقتصاد اسلامی مسائلی را مطرح کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 339 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها