خبرگزاری بیان مرز‌های پنجگانه آذربایجان غربی بازگشایی شد - بیان

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ارسلان شکری در گفتگویی در خصوص جزئیات بازگشایی مرز‌های زمینی استان اظهار کرد: تمام مرز‌های زمینی پنجگانه استان شامل بازرگان، رازی و سرو در مرز ترکیه، تمرچین در مرز عراق و پلدشت در مرز جمهوری آذربایجان از امروز، جمعه باز بوده و تردد از آن‌ها البته با رعایت پروتکل‌ها برقرار است.

وی ادامه داد: شرط تردد از مرز‌های زمینی استان داشتن کارت معتبر واکسیناسیون کرونایی و تست پی سی آر منفی است و درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکلات در مرز‌های استان این موارد حتماً مورد توجه قرار گیرد.

شکری با تاکید بر اینکه هر گونه تردد از مرز‌های زمینی استان بدون داشتن کارت معتبر واکسیناسیون و تست پی سی آر منفی ممنوع است، عنوان کرد: همچنین مسافران ورودی به ایران از مرز‌های زمینی نیز باید گواهی تست پی سی آر منفی و کارت معتبر واکسیناسیون را در مرز ارائه دهند و در غیر این صورت از ورود آن‌ها نیز ممانعت خواهد شد.

* همه نهاد‌های ذیربط در مرز‌های آذربایجان غربی مستقر هستند

وی خاطرنشان کرد: همه نهاد‌های مسئول از جمله گمرک، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و حتی دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از بروز مشکل در مرز‌ها به طور کامل و با آمادگی بسیار خوب مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه این استان همچنان وضعیت نارنجی و قرمز دارد و احتمال بروز موارد جدید ویروس در آن سوی مرز‌ها نیز دور از انتظار نیست، شهروندان ایرانی و مسافرانی که قصد ورود به کشور دارند با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند تا زمینه شیوع بیشتر کرونا فراهم نشود.

وی اضافه کرد: همه مرز‌های آذربایجان غربی از امروز، جمعه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، ولی تمرچین به مدت سه روز از ۱۷ تا ۱۹ مهرماه جاری به دلیل برگزاری انتخابات در کشور عراق بسته بوده و تردد از آن‌ها جریان نخواهد داشت.

* تردد سالانه ۵ میلیون مسافر از مرز‌های آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۵ پایانه مرزی و سهم ۲۳ درصدی استان از کل پایانه‌های مرزی کشور، افزود: استان مرز رسمی دارد که از اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ به علت شیوع کرونا مسدود بودند.

شکری با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا سالانه بیش از ۵ میلیون مسافر از مرز‌های زمینی آذربایجان غربی تردد می‌کردند، گفت: این میزان از زمان شیوع کرونا تاکنون به یک الی دو درصد کاهش یافته بود.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق مرز مشترک دارد.

طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و با دستور استاندار آذربایجان غربی مرز‌های بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق بازگشایی شده است.

منبع: مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : اقتصادی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.