خبرگزاری بیان آبرسانی به ۵۷ روستای استان زنجان با اعتبار ۶۸ میلیارد تومانی در حال انجام است - بیان

آماده//// آبرسانی به ۵۷ روستای استان زنجان با اعتبار ۶۸ میلیارد تومانی در حال انجام است

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری بیان، میثم جعفرزاده، رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی کشور، صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی به شهرستان خدابنده، افزود: پیش از این کار آبرسانی به ۵۷ روستا در استان زنجان در قالب مرحله نخست جهاد آبرسانی آغاز شده بود که این طرح با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفرزاده اظهار کرد: با اجرا و تکمیل طرح‌های جهاد آبرسانی در استان زنجان، میزان بهره مندی از آب آشامیدنی سالم در این استان به ۸۴ درصد می‌رسد.

رئیس قرارگاه جهاد آبرسانی کشور بیان کرد: طی ۲ سال اخیر تنش آبی ۱۸۵ روستا در استان زنجان رفع و در مجموع ۳۶۸ کیلومتر خطوط انتقال آب احداث شده و توسعه یافته است.

وی یادآور شد: با توجه به پیشرو بودن استان زنجان در اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی، اتمام فاز نخست این طرح در کشور، در سفر رئیس جمهور به استان زنجان اعلام خواهد شد.

سیدالبرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، گفت: شهرستان خدابنده با تنش آبی و خشکسالی مواجه بود که خوشبختانه با نگاه ویژه وزارت نیرو، طرح‌های خوبی در حوزه آبرسانی این شهرستان در دست اجراست.

حسینی با اشاره به بازدید از طرح‌های جهاد آبرسانی در شهرستان خدابنده، افزود: اجرای طرح آبرسانی به ۱۴ روستای مجتمع شهید سلیمانی مشتمل بر احداث ۵۷ کیلومتر خط انتقال، هشت باب مخزن ذخیره آب با حجم یک هزار و ۶۰۰ مترمکعب و سه باب ایستگاه بین راهی و آبرسانی به شهر کرسف از جمله این طرح‌ها بود.

وی ادامه داد: بازدید از طرح‌های آبرسانی به روستا‌های اولی بیک، مصر آباد، برون، چقلی سفلی، لاچوان و مسگر نیز از دیگر طرح‌هایی بود که در این سفر مورد بازدید قرار گرفت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : استان‌ها تاريخ : 11 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.