خبرگزاری بیان آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر در مأرب/ انهدام ۱۱ پهپاد جاسوسی - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح دولت نجات ملی یمن گفت که نیرو‌های ارتش این دولت، مناطق جدیدی در استان مأرب را آزاد کرده‌اند.

او امروز سه شنبه در نشست مطبوعاتی گفت که در عملیات «فجر الانتصار» (سپیده دم پیروزی) مناطق جدیدی در مأرب آزاد شد و طرح آزادسازی این مناطق می‌طلبید که از چند محور به دشمن حمله کنند.

سرتیپ یحیی سریع گفت که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بنا به دستورات سابق، به نیرو‌های مزدور ائتلاف سعودی اجازه داده‌اند از میادین و جبهه‌های نبرد فرار کنند.

وی با بیان اینکه در عملیات مذکور منطقه‌ای به مساحت ۶۰۰ کیلومتر آزاد شده است، گفت: «مساحت جغرافیایی بین مناطق آزاد شده در عملیات “البأس الشدید” تا نزدیکی شهر مأرب آزاد شده است.»

سرنگونی ۱۱ پهپاد جاسوسی

سرتیپ یحیی سریع گفت که پدافند هوایی ارتش یمن طی عملیات سپیده دم پیروزی ۱۱ پهپاد جاسوسی را رهگیری و منهدم کرده است.

او گفت که پدافند هوایی با عملیات‌های خود دشمن را ترسانیده و بسیاری از اقدامات آن را ناکام گذاشته است.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن همچنین گفت که در قالب این عملیات، نیرو‌های پدافند هوایی بیش از ۵۱۸ عملیات مقابله با حملات دشمن انجام داده و موفق شده‌اند که متجاوزان را فراری دهند.

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح دولت نجات ملی از پیاده نظام گرفته تا نیرو‌های زرهی و توپخانه و پدافند هوایی و یگان‌های موشکی و پهپادی و اطلاعاتی حضور منحصر به مفرد و متمایزی در عملیات اخیر داشتند.

عملیات یگان پهپادی مقاومت

یحیی سریع گفت که پگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۶۸ عملیات انجام دادند که طی آن، تجمعات و مراکز و پایگاه‌ها و پادگان‌های متجاوز هدف قرار گرفت که از این میان، ۴۹ عملیات داخلی و ۱۹ عملیات خارجی (خارج از یمن) بوده است.

او در مورد عملیات پهپادی نیز اظهار داشت که یگان پهپادی ۲۴۵ عملیات انجام داد که از این تعداد، ۱۷۰ عملیات داخلی و ۷۵ عملیات خارجی بوده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 388 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.