خبرگزاری بیان آمریکایی‌ها می‌خواهند لبنان مستعمره آن‌ها باشد/ نیروهای جعجع به دنبال جنگ داخلی هستند - بیان

غالب قندیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، درباره حمله نیروهای قوات به معترضان در بیروت، گفت: این حمله‌ی خونین وحشیانه، جنایت سازمان یافته‌ای است که توسط یک حزب سیاسی جنایتکار سازماندهی شده است. مسئولیت این جنایت متوجه حزب «نیروهای لبنان» می‌باشد‌. این کشتار به مجموعه‌ای از جنایات سابق این گروه اضافه می‌شود. حالا این حمله، آثار هرگونه عفو قبلی را که پیش از این کشتار، به حزب تقدیم شده بود، وارونه خواهد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا ادامه داد: واضح است که هدف اصلی این‌ها این است که کشور را وارد یک روند سیاسی پیچیده، هرج و مرج و خونریزی کنند. این جنایتکاران به دنبال این هستند تا با منطقی وحشیانه، اعمال جنایتکارانه‌ی خود را علیه کشور و مردم ادامه دهند؛ تا جایی که این وضعیت به طور طبیعی، باعث بروز واکنش‌های خشونت آمیز در سطح جامعه شود. اما آگاهی مردم لبنان، پایبندی آن‌ها به صلح مدنی و وحدت ملی، قوی‌تر از توطئه‌های مخربین، جنایتکاران و عوامل آن‌ها بود‌.

وی افزود: مقامات سیاسی، امنیتی و قضایی لبنان باید فوراً اقدامات ضروری و لازم را برای شناسایی دقیق تمام عواملی که در این کارزار نقش داشته‌اند، انجام دهد‌. این مجرمین باید در برابر قوه قضائیه پاسخگو باشند و به تمام جرائم‌شان جلوی چشمان ملت لبنان رسیدگی شود. لازم است تا شدیدترین مجازات‌ها را علیه آنان اعمال کنند.

قندیل تأکید کرد: این‌ها در اول، خود لبنان را به عنوان یک کشور و مأمن مردمش مورد هدف قرار داده‌اند. در این بین حزب‌الله اولین جریانی است که آسیب می‌بیند؛ چرا که این حزب، نیرویی‌ست که برای استقلال سرزمین، آزادی مردمش و برای احیا و بازسازی کشور، ارزشمندترین افرادش را فدا کرد. قطعاً هر گونه عقب نشینی از سوی مقاومت لبنان در وضعیت کنونی، به کشور و مقاومت ضربه خواهد زد و خون شهدا را پایمال خواهد کرد. مقاومت لبنان به هیچ وجه نباید در مقابل این توطئه‌ها ضعف نشان دهد.

وی تصریح کرد: همه‌ی گزارشات رسانه‌ای، حقایق و شواهد موجود، گویای دخالت حزب نیروهای لبنان در این جنایت است. خود این گروه به دخالت این در برنامه‌ریزی و اجرای این جنایت متهم است؛ آنچه که این احتمال و شک را افزایش می‌دهد، فیلم‌ها و اطلاعات به دست آمده از روز حادثه است. قوه قضائیه باید حقیقت را روشن کرده و عاملان را سریعاً به نهادهای قانونی تحویل دهد؛ زیرا در غیر این صورت، بی‌تفاوتی و عدم رسیدگی درست دادگاه، پیامدی همچون انتقال خشم مردم به خیابان‌ها را در بر خواهد داشت. اگر عدم رسیدگی، به تظاهرات خیابانی تبدیل شود، اینجا خطر هرج و مرج داخلی افزایش خواهد یافت؛ قطعاً این گروه‌های جنایتکار در چنین خلأ امنیتی‌ای، دست به اقدامات بیشتری خواهند زد.

کارشناس مسائل لبنان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند لبنان مستعمره آن‌ها باشد و به عنوان سرزمینی تحت نفوذ آن را به کنترل خود در آورند. آن‌ها مشتاق سوء استفاده از حاکمیت و استقلال بیروت‌اند و الحاق لبنان به هژمونی آمریکایی را یک هدف می‌دانند‌. در حالی که سال‌هاست از پیروزی مقاومت گذشته و قوی‌تر شده است. در حدی که نیروهای مقاومت لبنان، به سطح یک نیروی محافظ برای حاکمیت و نهادی برای تثبیت استقلال و آزادی سرزمین ما ارتقاء یافته‌اند. این جبهه در راه سربلندی لبنان از تمام توانایی‌های مادی-نظامی و معنوی که خون شهدایش بود، دریغ نکرد. در این بین اگر حمایت ایران و سوریه نبود، مقاومت ما نمی‌توانست به پیروزی‌های تاریخی خود بر دشمنان صهیونیستی و تکفیری دست پیدا کند.

وی تأکید کرد: انگشتان اشاره‌ی آمریکا به سمت ماست و توطئه‌های آن‌ها همیشه در کمین کشور ما بوده‌اند. بدون تردید وقایع اخیر و تحولات محیطی منطقه را نمی‌توان از نیروهای مهم آن جدا کرد؛ تمام پیشامدها به نفع محور مقاومت است‌‌. محوری که از نظر جغرافیایی گسترش یافته و قوی‌تر هم خواهد شد. پس از تحولات و نتایج بحران سوریه، توان بازدارندگی و قدرت اثرگذاری محور مقاومت بالاتر رفته؛ امروز از عراق و یمن تا فلسطین، ما یک قدرت مضاعف‌تر را شاهدیم.

انتهای پیام/

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.