خبرگزاری بیان آموزش و پرورش برای ورود منابع آموزشی مقابله با حوادث، وظیفه قانونی اش را انجام دهد - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری بیان، محمد گل فشان روز یکشنبه در آیین هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: بر اساس بند الف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۹۸ وزارت خانه آموزش و پرورش و علوم موظف بودند با همکاری هلال احمر درس آمادگی مقابله با حوادث و سوانح راه اندازی کنند و گذراندن این واحد درسی بر اساس بند ب این قانون الزامی بوده است، اما تا کنون اجرایی نشده است.

وی گفت: در حال حاضر همکاری خوبی با این وزارتخانه‌ها داریم و امیدواریم بزودی شاهد اجرایی شدن این قانون باشیم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر توضیحاتی درباره راه اندازی سامانه شتاب در جهت کاهش جدی مشکلات محیط زیستی، برنامه‌های هلال احمر برای جوانان، طراحی کانون غنچه‌های هلال احمر ارائه داد و گفت: به منظور بروزرسانی کانون غنچه‌های هلال در سراسر کشور و با توجه به بازگشایی مجدد مهد کودک‌ها و مراکز پیش دبستانی در استان‌ها تقویم اجرایی برنامه‌های مناسبتی و برنامه‌های ابلاغی مرتبط با کانون غنچه‌های هلال طراحی و تدوین شد.

وی افزود: این تقویم اجرایی با تاکید ویژه با رویکرد آموزشی طراحی شده است. همچنین با توجه به اهمیت سلامت کودکان و موضوع بیماری‌های واگیر مانند کرونا، در فضای مجازی مهدکودک‌هایی جهت فعالیت کانون غنچه‌های هلال راه اندازی می‌شود و فعالیت‌هایی هم در این راستا از قبل آغاز شده است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: طرح هر خانواده یک سلامتگر با هدف مشارکت دانش آموزان در کاهش شیوع کرونا و در جهت حفظ سلامت دانش آموزان و خانواده‌هایشان برگزار شد.

سامانه شتاب در هلال احمر تاسیس شد
گل افشان همچنین گفت: سامانه شتاب با توجه به تغییرات اقلیمی در جهت کاهش جدی مشکلات محیط زیستی با همکاری جوانان راه اندازی می‌شود و نتایج بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به حمایت هلال احمر از کسب و کار‌های خرد، گفت: ابتدا در ۶ استان و تا اردیبهشت سال آینده در همه استان‌ها نمایشگاه کارآفرینی جهت حمایت از جوانان کارآفرین و اشتغال آن‌ها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدرسان کانون غنچه‌های هلال گفت: برنامه ریزی دوره تربیت مدرس و آموزش مهارت‌های بشردوستانه امدادی به مدیران و مربیان کانون غنچه‌های هلال در این دوره انجام می‌گیرد. همچنین ۱۴ مجتمع دانش آموزی در ۵ استان کم برخوردار در قالب هیات امنای مجتمع‌های دانش آموزی تشکیل شده و حدود ۶۰۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

عقد تفاهمنامه با آموزش و پرورش
گل فشان از عقد تفاهم نامه آموزشی جهت آموزش سرفصل‌های امدادی به وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در قالب ۷۴ ساعت آموزش همه پرسنل کادر فرهنگی این وزارتخانه آموزش داده می‌شود. همچنین برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربینی طرح دادرس برای ۸۰ هزار دانش آموز از سه هزار و ۵۱ مدرسه انجام شد تا دانش آموزان با موضوعات امدادی و تشکیلات مرتبط آشنا شوند.

وی با بیان این که سازمان جوانان هلال احمر از سال ۱۳۱۸ فعالیت داشته و از سال ۱۳۲۶ دارای اساس نامه مستقل شده است، گفت: در طول این‌سال‌ها سازمان جوانان فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و تا امروز ۴۰۰ شعبه دارد و اعضایش در قالب داوطلبی و بشردوستی اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌دهند و علاقمندان به این فعالیت‌ها را جذب می‌کند.

گل فشان در ادامه به ضرورت آگاهی مردم در واکنش صحیح به حوادث و بلایا پرداخت و گفت: امروز شاهد هستیم در هنگام وقوع زمین لرزه، افراد اقدام به فرار در هنگام وقوع حادثه می‌کنند که حادثه ساز است و منجر به بروز خسارات می‌شود در حالی که اگر این افراد نحوه پناه‌گیری را آموزش دیده بودند دچار جراحت و مصدومیت نمی‌شدند.

وی افزود: سازمان جوانان در راستای این هدف اقدام به برگزاری دوره‌های آمادگی از مهدکودک‌ها تا دانشگاه‌ها و همچنین دیگر مراکز کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 6 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها