خبرگزاری بیان اتهام قتل علیه رئیس‌جمهور برزیل در گزارش سنا - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، سناتور برزیلی که تحقیقات کنگره در خصوص نحوه مدیریت برزیل در موضوع همه‌گیری «کووید-۱۹» را مدیریت می‌کند، در گزارش سنا پیشنهاد داده است که «ژائیر بولسانورو» رئیس‌جمهور برزیل بخاطر اشتباهات دولت که به مرگ هزاران نفر بر اثر کرونا منجر شده است، متهم به قتل شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، با این حال، بولسانورو تحقیقات سنا را بعنوان تحقیقاتی که با انگیزه سیاسی همراه بوده، رد کرده است. بسیار بعید است که رئیس‌جمهور برزیل به دلیل چنین اتهاماتی محاکمه شود، زیرا این اتهامات باید توسط دادستان کل بولسانورو مطرح شود که خود توسط رئیس‌جمهور برزیل منصوب شده است.

در سند یکهزار و ۲۰۰ صفحه‌ای که «رینان کالیروس» سناتور مخالف برزیلی برای کمیسیون تحقیق درباره کرونا در سنا تهیه کرده است، تأکید شده که بولسانورو، فرصت‌های اولیه و زودهنگام دولت برای دستیابی به واکسن را از بین برده است و عملیات تلقیح واکسن کرونا در برزیل را به تعویق انداخته و موجب مرگ ۹۵ هزار نفر در برزیل شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که بولسانورو با اعتقاد بی‌پایه و اساس به نظریه ایمنی جمعی از طریق ابتلای طبیعی به بیماری کرونا و ایجاد ایمنی، سیاست‌های خود را برای مقابله با کرونا پیش می‌برده است.

در این گزارش آمده است: «بدون واکسن، مرگ و میر نیز افزایشی خواهد بود و همین‌طور هم شد».

پیش‌نویس این گزارش سنا همچنان باید در کمیسیون تحقیقات درباره کرونا در سنا به رأی گذاشته شود و ممکن است در آن تغییراتی ایجاد و رد شود.

طبق گزارش رویترز، رأی‌گیری درباره این گزارش جنجالی در خصوص رئیس‌جمهور برزیل، هفته آینده در سنا انجام می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت برزیل به درخواست رویترز برای واکنش به این خبر پاسخ ندادند.

اوایل روز گذشته (سه‌شنبه)، بولسانورو به هواداران خود گفت که این تحقیقات یک «شوخی» بیش نیست و هیچ نگرانی درباره آن ندارد.

در گزارش فوق همچنین تأکید شده است که اتهاماتی باید علیه سه پسر بولسانورو به نام‌های سناتور فلاویو، ادواردو معاون فدرال و کارلوس نماینده شورای شهر مطرح شود.

در این گزارش آمده است که پسران رئیس‌جمهور برزیل اطلاعات نادرستی را پخش کرده‌اند مبنی بر این که عدم رعایت اقدامات بهداشتی، همه‌گیری کرونا را مهار می‌کند.

طبق گزارش رویترز، برزیل با ۶۰۰ هزار مورد فوتی، دومین جایگاه را جهان پس از ایالات متحده در بیشترین آمار مرگ و میر مبتلا به کرونا در جهان به خود اختصاص داده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بولسانورو به شدت مورد انتقادات گسترده کارشناسان بهداشت عمومی قرار گرفته است، زیرا در برابر قوانین قرنطینه، به شدت مقاومت کرده است و اغلب از پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی خودداری می‌کند و همچنین اعلام کرد که حاضر به واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا نیست.

طبق این گزارش، بولسانورو همچنین بر استفاده از دارو‌های تأییدنشده‌ای، چون داروی ضدمالاریای هیدروکسی کلروکین برای بیماری کرونا تأکید بیش از اندازه داشت.

در گزارش سنا همچنین آمده است که بولسانورو، «مسئول اصلی اشتباهات دولت در طول همه گیری COVID-۱۹ است» و این که با حمایت از استفاده از درمان‌های تأیید نشده، علیه توصیه‌های وزارت بهداشت برزیل عمل می‌کرد.

طبق گزارش رویترز، گزارش سنا، ۱۳ اتهام کیفری علیه بولسانورو پیشنهاد داده است که شامل نسل‌کشی علیه جمعیت بومی برزیل به دلیل اقداماتی می‌شود که جوامع آن‌ها را در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیرتر کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 262 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.