خبرگزاری بیان اجرای پروژه طرح شبدری شهرک خاوران بر اساس تفاهم‌نامه بین دانشگاه تبریز و شهرداری - بیان

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، محمد تقی اعلمی، قائم مقام رییس و معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز در مورد ابهامات و سوالاتی که در فضای مجازی در راستای پروژه طرح شبدری خاوران مطرح شده که بخشی از اراضی دانشگاه تبریز در سایت خلعت پوشان به واسطه این طرح در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، گفت: حساسیتی که در فضای مجازی در ارتباط با طرح شبدری خاوران و اعضای هیئت علمی دانشکده کشاورزی و مسایل دیگر دانشگاه مطرح شده، قابل تقدیر است، امیدواریم با این حساسیت بوجود آمده، در راستای ارتقای اهداف کلان دانشگاه، گام‌های موثری برداشته شود.

قائم مقام رییس و معاون پشتیبانی و توسعه منابع دانشگاه تبریز با بیان اینکه اجرای طرح شبدری خاوران حدود ۱۰ الی ۱۲ سال پیش از سوی شهرداری مطرح بوده و از این رو به دلیل واقع شدن بخشی از اراضی این دانشگاه در اجرای پروژه، دانشگاه تبریز هم به نوعی درگیر مسایل این طرح شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه، چهار سال پیش تفاهم نامه­ای بین پورمحمدی، رییس دانشگاه وقت و شهردار منطقه ۹ به امضاء رسیده است.

اعلمی ادامه داد: براساس این تفاهم­نامه، مقرر شده است با جانمایی طرح مصوب مسیر ۶۵ متری در اراضی دانشگاه تبریز و مشخص نمودن عرصه و اعیان­های واقع در طرح با لحاظ نمودن هزینه جایگزینی اعیان­های ذکر شده، دانشگاه تبریز و شهرداری منطقه به معرفی کارشناس رسمی دادگستری جهت ارزیابی و قیمت گذاری اراضی مورد نظر اقدام نمایند و پس از مشخص شدن ارزش اراضی واقع در طرح، شهرداری نسبت به ارائه معوض بصورت نقدی یا غیر نقدی که پس از طی مراحل قابل محاسبه است، اقدام کنند. 

وی افزود: شهرداری از اوایل سال ۹۷ این پروژه را شروع کرده و قسمتی از این طرح در حال حاضر آماده افتتاح است که اتوبان پیامبر عظم را به بلوار شهدای غواص وصل می­کند، در قسمت دوم اجرای این طرح شبدری، بلوار شهدای غواص به میدان بسیج وصل خواهد شد که این قسمت، از اراضی دانشگاه تبریز در سایت خلعت پوشان عبور می‌کند و طول پروژه حدود ۱۱۰۰ متر است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در طول ۴ سال گذشته بین شهرداری و دانشگاه تبریز مطرح شده، بنابراین با توجه به تفاهم نامه­ای که قبلا بین طرفین به امضاء رسیده باید عملیاتی شود، گفت: در خصوص نحوه اجرای این پروژه، همکاران اعضای هیات علمی دانشکده کشاورزی اعتراض دارند که با اجرای آن، بخشی از باغ ها، ذخایر ژنتیکی درختان مو، قنات موجود در سایت، استخر پرورش ماهی، واحد‌های دامپروری و کارگاه­های مکانیک بیوسیستم و برخی تاسیسات زیربنایی این دانشگاه تخریب خواهد شد. برای حل این مساله، با بررسی آثار مخرب اجرای این پروژه توسط هیات کارشناسی و جلوگیری از متضرر شدن دانشگاه، این تاسیسات به محل دیگری منتقل خواهد شد.

اعلمی با تاکید بر اینکه تمامی مسایل اجرای این پروژه باید بر اساس تفاهم نامه فوق صورت گیرد، تصریح کرد: باید تکلیف مالکیت اراضی واگذار شده مشخص و بر اساس این تفاهم نامه همه اقدامات صورت گیرد، بنابراین همه همکاران دانشگاهی اعم از هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در جریان باشند، مسئولان دانشگاه در تلاش هستند، تمامی امور اجرای این طرح با توجه به تفاهم نامه امضاء شده طرفین صورت بگیرد و هیچ گونه کوتاهی نشود و باید منافع دانشگاه در اجرای این پروژه تامین شود.

وی همچنین ادامه داد که اخیرا نیز در راستای اجرایی نمودن این تفاهم نامه و با توجه به ادامه عملیات پروژه، جلسه­ای با حضور مسئولین شهرداری و دانشگاه در معاونت قضایی دادگستری استان تشکیل و صورتجلسه­ای در راستای ادامه کار به امضای طرفین رسیده است.

اعلمی تاکید کرد: مسئولان و مدیران وقت دو دستگاه نیز تمامی مسایل اجرای این پروژه را باید در راستای تفاهم نامه­ی به امضاء رسیده در دستور کار قرار دهند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.