خبرگزاری بیان از خط و نشان کشیدن برای قاچاقچیان تا همنشینی با کشاورزان / در سفر رئیسی به بوشهر چه گذشت - بیان

جمعه‌های پرکار دولتی‌ها؛ رئیسی اینبار در بوشهر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ نزدیک به سه ماه است که دیگر جمعه‌ها برای دولت این کشور تعطیل نیست. آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در ششمین سفر استانی خود صبح جمعه وارد فرودگاه بین المللی بوشهر شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بدو ورود به فرودگاه بوشهر درگفت و گو با خبرنگاران گفت: ان شاالله خداوند توفیق دهد تا به دنبال کارهایی که دراستان بوشهر انجام شده، گام هایی هم در جهت فعال شدن اقتصاد دریا، توسعه نخیلات و بخش شیلات برای استفاده از ظرفیت ها در استان برداشته شود.

 

رئیس جمهوری اظهار داشت: مسائلی در این استان وجود دارد و گام هایی برای آن ها برداشته شده است؛ اما  برای رفع محرومیت های استان در حوزه صنعت نفت، گاز  و پتروشیمی هم باید گام هایی برداشته شود؛  بویژه کارهای زیربنایی در بخش های  برق، آب، جاده های مواصلاتی و اتصال به ریل و راه آهن که باید در این سفر کلید بخورد تا بتواند به رفع مشکلات این استان منجر شود. مردم عزیزمان در این استان همیشه امیدوار بوده اند و امیدواریم در این سفر بر آنها افزوده شود.

 

وی یادآورشد: توفیقی است برای بنده و همکاران که امروز در استان بوشهر باشیم و پیشاپیش از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی با حضور اقشار مختلف به دلیل شرایط کرونایی وجود ندارد عذر خواهی می کنم، امید است در آینده این فرصت فراهم شود که نقطه نظرات مردم را بشنویم و هم به بررسی مشکلات بپردازیم.

 

رئیس جمهوری با ادای احترام به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مردم ولایتمدار مقاوم استان بوشهرگفت: پیشاپیش بررسی هایی نسبت به وضعیت بوشهر و مشکلات مردم استان انجام شده و گزارشات رسیده از مراکز مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

 

جمعه‌های پرکار دولتی‌ها؛ رئیسی اینبار در بوشهر

 

بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به همراه جمع فعالان اقتصادی 

رئیس جمهوری گفت: حمایت از سرمایه گذاران =، تسهیل گری و رفع موانع سرمایه گذاری از اولویت های اساسی دولت سیزدهم است. اکنون منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ۸۰ واحد فعال با یکهزار و ۶۹۴ نفر اشتغال‌زایی دارد و در سال گذشته نیز جواز تاسیس برای احداث ۳۰ واحد مختلف در این منطقه صادر شد. در سال گذشته در مجموع ۱۱ واحد تولیدی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‏‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افتتاح شد که برای ۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرد. یکی از ظرفیت‏‌های قابل توجه در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر وجود انبارهای روباز و مسقف است.

 

بازدید رئیسی از نیروگاه اتمی بوشهر

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره‌برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

 

رئیس جمهور با بیان اینکه دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه‌ریزی‌های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته‌ای مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی است، تاکید کرد: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.

 

وی با بیان اینکه رشد و توسعه معنادار دانش هسته‌ای، ارتقاء سطح سایر فناوری‌ها و فنون را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر با نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره‌برداری است و هزار مگاوات برق تولید می‌کند. این میزان، در فازهای توسعه‌ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ۱۰۰۰۰ مگاوات برساند. آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین‌کن هسته‌ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که از این سازمان انتظار داریم.

 

جمعه‌های پرکار دولتی‌ها؛ رئیسی اینبار در بوشهر

 

بازدید رئیسی از راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه

 سیدابراهیم رئیسی در ادامه ششمین سفر استانی هیئت‌دولت، از راه‌آهن شیراز – بوشهر – عسلویه بازدید و در نشست رفع موانع این پروژه شرکت کرد. رئیس‌جمهور در این نشست اتصال به خطوط راه‌آهن را از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر دانست و اظهار داشت: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.

 

‌‌آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح پس از حدود ۱۴ سال غیرقابل توجیه است، افزود: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط‌آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.

 

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه تاخیر در اجرای پروژه‌ها سبب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود، خاطرنشان کرد: باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده شود.

 

آیت‌الله رئیسی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.

 

رئیس‌جمهور تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.  در بازدید آیت‌الله رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.



آیت‌الله رئیسی در جمع کشاورزان اهرم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر استانی به بوشهر، با همراهی برخی وزرا و مسئولانی استانی وارد تنگستان شد و ظرفیت‌های کشاورزی و شیلاتی این شهرستان را بررسی کرد. رئیس‌جمهور در بازدید از کارخانه فرآوری، بسته‌بندی و سردخانه محصولات کشاورزی و آبزی‌پروری بر توسعه صنایع تبدیلی و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه تأکید کرد.

 

آیت‌الله رئیسی همچنین در بازدید از نخلستان‌های شهرستان اهرَم استان بوشهر در آلاچیق کشاورزان حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفت‌وگو نشست. ‌‌جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفت‌وگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور آیت‌الله رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند. رئیس‌جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.

 

آیت‌الله رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

 

رئیس‌جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و اظهار داشت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

 

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ بیان کرد: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 

جمعه‌های پرکار دولتی‌ها؛ رئیسی اینبار در بوشهر

 

تاکید رئیس‌جمهور بر مقابله با قاچاق سازمان‌یافته

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بوشهر اظهار داشت: لازم است قوه قضائیه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این‌باره همکاری کنند و برای روشن‌شدن تکلیف اجناس و کالا‌های موجود در این انبار‌ها در ۳ ماه آینده برنامه ریزی و اقدام کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عمیقاً به بازنگری ساختاری سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعتقاد دارم، افزود: مشکل سازمان اموال تملیکی، ساختاری است. مسئله رفتاری فقط نبوده؛ مسائل رفتاری ممکن است حل شود، اما ممکن است بعد از مدتی کوتاه این مشکل دوباره دیده شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: بنابراین ظرف مدت ۳ ماه باید در ساختار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بازنگری صورت گیرد.  رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مقابله با قاچاق سازمان‌یافته و جریان مافیاییِ پشت پرده، گفت: مشکل کشور قاچاق سازمان‌یافته است. باید بسیج شویم؛ نیرو‌های اطلاعاتی باید برای شناسایی عناصر قاچاق سازمان‌یافته و دست‌های پشت‌پرده و جریان مافیایی قاچاق همت کنند.

آیت‌الله رئیسی گفت: اینکه طرف یک کالایی از آن‌سوی مرز آورده یا در یک لنج چند قلم کالا بوده و یا موضوع کوله‌بری، بحث ما نیست بلکه جریان مافیای قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد.  در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالا‌های وارداتی در انبار‌های گمرک ارائه کردند.


به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها