خبرگزاری بیان استعدادیابی و کشف کودک باید در فضای فیزیکی باشد/ فضای مجازی کمک کننده به آموزش است - بیان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با دانشجو:

مهدی علی‌اکبر زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا باعث شد تا معلم‌ها و مربیان از فرصت فضای مجازی برای تدریس و آموزش گروههای سنی مختلف استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم کانون مجازی را ایجاد کردیم و برای دانش آموزان جدای از برنامه درسی، کارگاههای آموزشی مختلفی را برای سنجش نوع آموزشها در فضای مجازی تشکیل دادیم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: کارگاههای آموزشی مجازی کانون توسط مدیران مربوطه رصد می‌شوند و عملکرد و نتایج آن مورد توجه قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی های مورد نیاز برای آموزش همه جانبه دانش آموزان انجام می‌شود.

علی‌اکبر زاده تصریح کرد: شعار ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز محوری است و بر این عقیده هستیم که کودک ما باید در فضای فیزیکی کانون قرار بگیرد و به صورت رو در رو با مربی خود در ارتباط باشد.

وی اضافه کرد: بسیاری از برنامه‌های استعداد یابی و کشف استعداد کودکان و نوجوانان باید توسط مربی و در فضای حضوری انجام بگیرد اما نمی‌توانیم قابلیت ها و فناوری‌هایی که به صورت نوین در اختیار ما قرار دارد را نادیده بگیریم.

 

برنامه‌های مربیان کانون برای کودکان، اختیاری است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از مربیان کانون از طریق فضای مجازی و با استفاده از امکانات موجود در فضای مجازی با کودکان ارتباط برقرار می‌کنند و سوالات آن‌ها را جواب می‌دهند.

علی‌اکبر زاده تصریح کرد: برنامه‌های کانون پرورش فکری با برنامه مدارس یک سری تفاوت دارد و یکی از این تفاوت‌ها تکالیفی است که در مدرسه برای دانش آموزان مشخص می‌شود و معلم پس از دیدن آن به دانش آموز نمره می‌دهد و این در حالی است که برنامه‌های کانون یک امر اختیاری است که فرد را به تلاش وامی‌دارد و در او ایجاد انگیزه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: فناوری‌های فضای مجازی ارتباط مربیان با کودکان و نوجوانان دانش آموز که در کارگاههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت می‌کنند را تکمیل کرده و به آن سرعت می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 279 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.