خبرگزاری بیان استیضاح وزیر ورزش تقدیم هیات رئیسه مجلس شد/ «سجادی» ظرفیت همراهی با دولت سیزدهم را ندارد - بیان

احمد راستینه رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری بیان، درباره جزئیات استیضاح وزیر ورزش و جوانان اظهارکرد: درحال حاضر استیضاح وزیر ورزش و جوانان با ۵۰امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است و منتظریم تا هیات رئیسه مجلس به وظیفه قانونی خود در اعلام وصول استیضاح عمل کند.

وی افزود: ما کمک به دولت را در ترمیم و اصلاح کابینه می‌دانیم؛ وزیر ورزش نشان داده است که توانایی مدیریت این وزارتخانه را ندارد و همان دغدغه‌ای که در جلسه رای اعتماد وی به عنوان مخالفت با او مطرح کردم، درحال حاضر برای مجلس محرز شده است. برهم ریختگی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون‌های مختلف گرفته تا اعزام تیم‌های مختلف ورزشی و حمایت از قهرمانان و اتفاقات اخیر فوتبال، همگی دلایل متعددی بر نبود مدیریت در وزارت ورزش و جوانان است.

راستینه ادامه داد: نبود توجه به نظام پیشکسوتان ورزشی و نداشتن برنامه ریزی دقیق در فعال سازی اقتصاد ورزش به عنوان یک مبنای مهم در توسعه ورزش حرفه‌ای، جزء مولفه‌های مهمی است که نشان می‌‎دهد وزیر ورزش و جوانان، برنامه مشخص و روشنی برای این موضوعات ندارد. وزیر ورزش حتی به برنامه‌های پیشنهادی خود که صحن مجلس مطرح کرد، عمل نکرده است. در کنار تمامی این موضوعات، ظرفیت‌های قانون شرح اهداف و وظایف وزارت ورزش و جوانان بر روی زمین باقی مانده است و همچنان شاهد بهم ریختگی و سردرگمی در نظام ورزشی کشور هستیم.

رئیس کمیته ورزش و تربیت بدنی مجلس گفت: قرار بر این بود که حوزه جوانان ارتقا کند و به این حوزه توجه ویژه شود اما هنوز وزارت ورزش و جوانان مسئولیت‌های خود را در این زمینه انجام نداده است. باوجود دغدغه‌هایی که در دولت سیزدهم وجود دارد، احساس ما بر این است که وزیر ورزش، ظرفیت همراهی دولت سیزدهم را ندارد. توصیه ما بر این است که قبل از اینکه استیضاح اعلام وصول شود، دولت نسبت به تعیین تکلیف وزارت ورزش و جوانان و ترمیم این وزارتخانه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی این موضوعات صرفا برای کمک به دولت مطرح می‌شود. ما اطمینان داریم که رئیس جمهور با توجه دغدغه‌هایی که دارد، حتما به نظرات دلسوزانه نمایندگان خانه ملت توجه خواهد کرد و توصیه می‌کنیم که قبل از اعلام وصول استیضاح، نسبت به ترمیم وزارت ورزش و جوانان، اقدامات لازم صورت بگیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 203 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 26 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها