خبرگزاری بیان افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته شدگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان - بیان

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، از افزایش ۴۰ درصدی پذیرفته شدگان این دانشگاه در هر ۴ دانشکده این دانشگاه خبر داد و گفت: ۲۰ رشته جدید منطبق بر نیاز صنعت و بازار به سبد رشته‌های موجود این دانشگاه در سال گذشته و سال تحصیلی جدید اضافه شده است.

نقدی علت افزایش پذیرش این دانشگاه و استقبال دانشجویان را تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی و نیز ایجاد فرهنگ مهارت آموزی در خانواده و جامعه دانست و گفت: زمینه‌های لازم برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان در این دانشگاه فراهم شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان مطرح کردافزود:ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه فنی حرفه‌ای استان سمنان در سامانه بوستان بصورت الکترونیکی انجام گرفت و در مرحله بعد دانشجویان پذیرفته شده به صورت تقسیم بندی شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به دانشکده‌های محل قبولی مراجعه حضوری داشتند و مدارک خود را تحویل دادند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای دانشجویان غیر بومی استان گفتند: با هماهنگی‌های صورت پذیرفته، مدارک این عزیزان از طریق پست به دانشکده‌های محل قبولی ارسال می‌شود.

نقدی علت اصلی استقبال پرشور و جهش ورودی‌های این دانشگاه را آمار ۶۵ درصدی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه فنی حرفه‌ای دانست و علت میزان اشتغال بالای این مجموعه دانشگاهی را فراگیری دروس مهارتی در هنرستان و کارودانش‌ها که ورودی اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند، برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه‌های دانشگاه، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و سطح توقع پایین فارغ التحصیلان این دانشگاه دانست که در قالب تکنسین و کارشناس وارد بازار کار می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 227 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.