خبرگزاری بیان انتخابات پارلمانی باید سرآغاز فرایند اصلاحات در عراق باشد - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سومریه نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در سخنانی از انتخابات این کشور به عنوان نقطه عطفی برای ترسیم آینده آن یاد کرد. وی گفت: مشارکت گسترده در انتخابات ضرورت دارد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور عراق در ادامه سخنان خود پیرامون انتخابات پارلمانی زودهنگام تصریح کرد: انتخابات پیش روی باید سرآغاز فرایند اصلاحات در کشور باشد. دولت آتی باید اصلاح قانون اساسی را در دستور کار قرار دهد.

کمتر از یک هفته دیگر تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق باقی مانده است. انتخابات پارلمانی زودهنگام در حالی قرار است در روز ۱۸ مهرماه برگزار شود که پیشتر گمانه زنی‌های فراوانی پیرامون تعویق مجدد زمان آن مطرح شده بود.

با این حال، در نهایت دولت عراق که پیشتر برگزاری انتخابات را یک مرتبه به تعویق انداخته بود، این بار اعلام کرد که این انتخابات در همان موعد از پیش تعیین شده برقرار خواهد بود.

در همین ارتباط، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق از آغاز طرح امنیتی ویژه انتخابات عراق خبر داد. وی اعلام کرد که در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، نیرو‌های نظامی در نقاط مختلف به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

این مقام نظامی ارشد عراق اعلام کرد: نیرو‌های امنیتی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا امنیت انتخابات پارلمانی زودهنگام را تأمین کنند. به هیچ طرفی اجازه نمی‌دهیم خللی در امنیت انتخابات وارد سازد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.