خبرگزاری بیان انعقاد قرارداد مابین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با کارخانجات خوراک دام و طیور استان - بیان

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری بیان، حسام معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه با سه شرکت بزرگ در استان گلستان در حوزه دام و طیور امضا شده است، گفت: در قانون جهش تولید که مهرماه سال جاری ابلاغ شده، ظرفیت خوبی برای ارتباط موثر دانشگاه با صنعت ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس قانون جهش تولید اگر شرکت‌ها بحث تحقیق و توسعه خود را از طریق دانشگاه انجام دهند، هزینه‌های انجام گرفته آنان در حوزه تحقیقات، از مالیات سالیانه آنان کسر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته ارتباط دانشگاه با صنعت معمولاً به صورت پروژه‌ای انجام می‌شد، اما اکنون این ارتباط با نگاه حل مسئله صورت خواهد گرفت.

دستار رئیس دانشکده علوم دامی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز با اشاره به ظرفیت‌های علمی موجود در دانشکده گفت: در دانشکده علوم دامی محور‌های تحقیقاتی در جهت بهینه‌سازی فرآیند تولید تعریف شده و به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه در راستای رفع مشکلات و چالش‌های صنایع انجام شود.

گفتنی است نمایندگان شرکت‌های مذکور با ارایه فعالیت‌ها، ظرفیت‌ها و اهداف خود، ضمن اعلام آمادگی، بر اجرایی کردن این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های علمی و امکاناتی دانشگاه و استفاده از پتانسیل‌های اعضای هیئت علمی و بیانیان دانشگاه تأکید کردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : استان‌ها تاريخ : 8 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها