خبرگزاری بیان ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بررسی یک فوریت طرح اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و اعضای شورا به عنوان موافق و مخالف نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای ششم گفت: مطالعات برای ساخت جایگاه‌های سوخت در مقیاس کوچک از سال ۸۸ شروع شده اما به دلیل قیمت زمین در تهران اجرای این مساله به تعویق افتاده است.

وی افزود: در طرح گذشته پیش بینی شده بود که شهرداری نسبت به احداث جایگاه‌ها اقدام کند و یا با کمک بخش خصوصی و در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز در این زمینه مشارکت کند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: بنابراین ما شاهد بودیم عملا در بحث تامین و ایجاد جایگاه های سوخت کار خاصی صورت نگرفت و این در حالی است که بسیاری از مناطق شهر تهران از جمله مناطق ۱،۲،۳،۴،۷،۹،۲۱ بیشترین کسری جایگاه های سوخت را دارند.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: در این طرح پیشنهادی که تقدیم دوستان شده، پیشنهاد شده که از زمین های بلا استفاده، زمین های فاقد کاربری و زمین های بلا استفاده به عنوان آورده شهرداری در اختیار  بخش خصوصی بدون انتقال مالکیت گذاشته شود تا مشکلاتی که در خصوص سند و تغییر کاربری نیز وجود دارد را بتوان ساده تر حل کرد و نسبت به ایجاد جایگاه های سوخت رسانی کوچک مقیاس اقدام کرد.

وی اضافه کرد: با این اقدام  بخش خصوصی نیز می تواند  با نصب جایگاه های پرتابل نیاز مندی شهروندان را رفع کند.

تشکرى هاشمى در ادامه افزایش آلودگى هوا، ترافیک، ترددهاى بى مورد و افزایش مصرف سوخت و انرژى و در عین حال نارضایتى مردم از دسترسى به جایگاه هاى سوخت را مهمترین دلایل ارایه یک فوریت طرح « اصلاحیه مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه های کوچک سوخت رسانی در شهر تهران» عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مسئله اصلی در تامین این جایگاه از سوی سرمایه گذاران،  زمین بوده، ما با این مصوبه راه را برای سرمایه گذاران و مشارکت بخش خصوصی هموار کنیم. 

سرانجام یک فوریت این طرح با اکثریت آرا به تصویب رسید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 296 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.