خبرگزاری بیان بازگشت ۷۴ زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده‌ در آستانه دهه وقف - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، در آستانه دهه وقف، ۷۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه و تلاش مرکز امور خیریه این سازمان به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

این کار خیرخواهانه پس از آن انجام شد که هفته گذشته حجت‌الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه و علی القاصی مهر دادستان عمومی و انقلاب تهران از زندان مرکزی تهران بزرگ بازدید کردند و در جریان امور زندانیان قرار گرفتند.

پس از این بازدید، پرونده‌هایی که حائز شرایط و مستندات کافی بودند و مشمول آزادی می‌شدند، تحت بررسی قرار گرفتند که در نهایت ۷۴ زندانی جرائم غیرعمد با کمک یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون تومانی سازمان اوقاف و امور خیریه و خیرین به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

 ثبت ۱۵۰۰ وقف جدید در هر سال 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هر سال به‌طور میانگین یک هزار و ۵۰۰ وقف جدید در حوزه‌ها و موضوعات مختلف در سطح کشور ثبت می‌شود، گفت: «دهه وقف» بستر مناسبی برای ترویج سنت حسنه «وقف» به‌عنوان فرهنگی خداپسندانه و ارائه گزارشی از آنچه در حوزه موقوفات رخ می‌دهد، است.  

 حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان اظهار کرد: هر سال به‌طور میانگین یک هزار و ۵۰۰ وقف جدید در حوزه‌ها و موضوعات مختلف در سطح کشور ثبت می‌شود؛ بزرگی یا کوچکی «وقف» موضوع مهمی نیست و آنچه اهمیت دارد، عمل به سنت حسنه «وقف» است، زیرا هرکسی که اموال خود را برای رضای خداوند «وقف» می‌کند، حتماً در پیشگاه الهی پذیرفته است.

وی از برگزاری یک نمایشگاه در سطح ملی برای ارائه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و افزود: «دهه وقف» بستر مناسبی برای ترویج سنت حسنه «وقف» به‌عنوان فرهنگی خداپسندانه و ارائه گزارشی از آنچه در حوزه موقوفات رخ می‌دهد، است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌هایی که نیاز به حضور جمعیت دارد با محدودیت‌هایی همراه است اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته در سطح استان‌ها قرار است تا از همه کسانی که وقفی انجام داده‌اند، تجلیل شود.

حجت‌الاسلام عادل با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های مختلف دانش‌بنیان وجود دارند که به‌صورت مشارکتی محصولات خود را تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدی سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه دانش‌بنیان این است که با شرکت‌های فعال در این حوزه مشارکت کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 230 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.