خبرگزاری بیان برداشتن ماسک در فضای باز به شرط واکسیناسیون کامل و روند کاهشی بیماری - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیام طبرسی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با برنامه «صبح و گفتگو» در مورد کرونا مصاحبه تلفنی کرد.

وی ضمن اشاره به کاهش فشار‌ها روی کادر درمان و انتظار بیماران برای بستری شدن در بیمارستان‌ها گفت: پیکی که هر شب ۴۳۰ نفر وارد بیمارستان می‌شدند به حدود ۱۶۰ الی ۲۰۰ بیمار رسیده و در واقع ۵۰ درصد کاهش یافته است.

طبرسی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: اگر با همین روند پیش رویم پیش بینی می‌شود تا اوایل آذر به پوشش ۸۵ درصدی دو دُز واکسن برسیم که شرایط را برای کنترل کرونا راحت‌تر می‌کند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در مورد زدن ماسک پس از واکسینه شدن اظهار کرد: اگر ۸۵ درصد مردم واکسن بزنند و بیماری روند کاهشی داشته باشد می‌توان ماسک را حداقل در فضای باز و دارای تهویه مناسب برداشت و در فضا‌های بسته توجه بیشتری کرد.

وی در رادیو گفتگو با اشاره به برخی اخبار نگران کننده مبنی بر افزایش بیماری در برخی شهر‌ها در پی مسافرت‌ها خاطرنشان کرد: باید چنین رفتار‌هایی کنترل شود و مسافرت‌ها را به ویژه در زمان شلوغی و برای افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند مدیریت کرد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری پیرامون تمدید واکسن پس از گذشت ۶ یا ۸ ماه بیان کرد: به احتمال زیاد برای افراد پر خطر باید واکسن را پس از مدتی تمدید کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 289 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 15 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.