خبرگزاری بیان برگزاری رزمایش نظامی پاکستان و عربستان - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری عربستان از رزمایش نظامی تحت عنوان «نسیم البحر ۱۳» (نسیم دریا ۱۳) با تمریناتی شامل تیراندازی با گلوله جنگی و موشک و با مشارکت نیروی هوایی سعودی خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ این رزمایش تمرین دریایی دوجانبه بین نیروی دریایی پاکستان و نیروی دریایی سعودی در پاکستان است.

خبرگزاری عربستان از مکان و زمان این رزمایش خبر نداد، اما شبکه العربیه اعلام کرد که این رزمایش در دریای عرب در سواحل پاکستان و به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

بنابر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، نیروی هوایی عربستان برای نخستین بار در رزمایش نسیم دریا ۱۳ شرکت می‌کند.

ساجر العنزی فرمانده عربستانی در این رزمایش تاکید کرد که این رزمایش شامل همه ابعاد عملیات دریایی شامل جنگ هوایی، سطحی و زیر سطحی، جنگ سایبری و مبارزه با مین می‌شود.

وی در ادامه افزود: تشکیلات نیروی دریایی عملیات فرضی بسیاری انجام خواهند داد و تمرین‌هایی بر روی عرشه کشتی و تیراندازی با گلوله جنگی و موشک کشتی و جنگنده انجام می‌شود.

خبرگزاری رسمی عربستان نیز گزارش داد که نیروی هوایی این کشور با جنگنده‌های اف ۱۵، در این رزمایش حضور دارد و با موشک هوا به سطح، اهدافی را در دریا هدف قرار می‌دهند.

این خبرگزاری کمک نیروی هوایی عربستان در این رزمایش را، برای تقویت و حمایت از استراتژی نظامی نیروی دریایی این کشور در همه حوزه‌های عملیاتی در دریای سرخ، منطقه خلیج فارس و دریای عرب اعلام کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 396 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.