خبرگزاری بیان تزریق بیش از ۱۱۸ هزار دز واکسن کرونا طی روز گذشته در فارس - بیان

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر نقش سازنده مردم در افزایش ایمنی عمومی در برابر این ویروس مهلک، گفت: تلاش مجموعه سلامت در راستای تامین سلامت مردم و ایمن سازی جامعه با فعالیت شبانه روزی در مراکز تزریق واکسیناسیون و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان همچنان ادامه دارد.

لطفی از مشارکت مردم فارس در انجام واکسیناسیون عمومی تقدیر کرد و افزود: در کنار تسریع در این راهکار موثر و تلاش مجموعه سلامت، همچنان پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند در حفاظت از ما در برابر این ویروس، نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام اینکه بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در فارس به مردم تزریق شده است، از مشارکت مطلوب روستاییان استان در مراجعه برای دریافت واکسن خبر داد و این همکاری را تلاشی آگاهانه و قابل تقدیر دانست.

وی افزود: بررسی آخرین یافته‌های کمیته علمی کروناویروس در دانشگاه و نمودار درصد تحقق تزریق روزانه واکسیناسیون کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته نیز از دیگر محور‌های این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه ارزیابی شد.

لطفی از مردم خواست تا افرادی که موعد واکسن آن‌ها فرا رسیده است، با نام نویسی در سامانه https://salamat.gov.ir/، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با این هشدار که افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، در معرض خطر ابتلا به انواع شدید بیماری کووید ۱۹ هستند، تاکید کرد: همه باید برای ایمن سازی جامعه در برابر ویروس منحوس کرونا، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و با تزریق واکسن، زمینه بازگشت وضعیت عادی به جامعه را تسریع بخشند.

وی ضمن پیگیری آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ او همچنین به بررسی آخرین وضعیت کرونا در مناطق مختلف استان، روند نمونه گیری و فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی، آخرین وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان، روند خدمت رسانی به مراجعان و بیماران در مراکز ۱۶ ساعته و بیمارستان‌های استان، آخرین آمار‌های بهبودی مبتلایان و علت‌های جان باختن مبتلایان طی روز گذشته تاکنون در استان پرداخت.

این نشست با اعلام آخرین اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، روند اجرای مصوبات پیشین ستاد و اعلام گزارش انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته از سوی دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه همراه بود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.