خبرگزاری بیان تصمیم فنلاند برای ارسال پنجمین بسته کمک نظامی به اوکراین - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری بیان به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع فنلاند در بیانیه‌ای اعلام کرد که بسته پنجم کمک‌های نظامی اضافی را به اوکراین تحویل خواهد داد.

در این بیانیه آمده است: فنلاند کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین ارسال می‌کند. برای اطمینان از اینکه کمک‌ها به دست طرف مقابل می‌رسد، اطلاعات بیشتر در مورد محتوا، روش و زمان تحویل این کمک‌ها فاش نمی‌شود.

این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که هر محموله‌ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به هدفی قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که کشور‌های ناتو با ارسال تسلیحات به اوکراین با آتش بازی می‌کنند. اولین ارسال محموله تسلیحات فنلاند به اوکراین در ۲۸ فوریه، دومین آن در ۲۴ مارس، سومین در ۱۹ آوریل و چهارمین ارسال در ۵ ماه مه گزارش شد.

علاوه بر این مسئله، فنلاند با درخواست رسمی عضویت در ناتو بر پیچیده‌تر شدن اوضاع و تنش‌ها افزوده است. همزمان با این مسئله روسیه نیز عرضه گاز و برق خود رابه هلسینکی قطع کرد. دلیل این مسئله همراهی اوکراین با تحریم‌های ضد روسیه و عدم پرداخت هزینه گاز و برق صادراتی مسکو به واحد پول روسیه یعنی روبل عنوان شد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرده بود که پیوستن فنلاند به ناتو یک تغییر اساسی در سیاست خارجی این کشور است. مسکو مجبور خواهد شد برای جلوگیری از تهدیدات برضد امنیت ملی خود، اقداماتی تلافی جویانه با ماهیت نظامی-فنی و یا ماهیت دیگر، انجام دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 363 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 10 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.