خبرگزاری بیان تناقضات الیت در دانشگاه فردوسی / پولی کردن عبور و مرور دانشگاه را به پارکینگ عمومی تبدیل می‌کند - بیان

سجاد محنتی، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار استان‌های خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اجرای طرح‌هایی در دانشگاه که از شفافیت کافی برخوردار نیستند، گفت: این طرح‌ها در حالی به مرحله اجرا می‌رسند که از دانشجویان درباره آن نظرخواهی لازم صورت نگرفته و حتی بعضی از آن‌ها غیرکارشناسی و در تعارض با منافع قشر دانشجو بوده است.

محنتی بیان کرد: به تازگی زمزمه‌های اجرای طرح ترافیکی الیت در دانشگاه فردوسی شنیده می‌شود که به نظر می‌رسد روی این طرح بررسی علمی و کارشناسی دقیق صورت نگرفته است.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: در توضیح اجمالی طرح می‌توان گفت که هدف دانشگاه این است که با پولی کردن عبور و مرور خودرو‌ها داخل دانشگاه، باعث کاهش آلودگی هوای دانشگاه، حل معضل ترافیک بشود و درآمد حاصل را در حوزه حمل و نقل پاک در دانشگاه هزینه کند. اما این طرح تناقضاتی دارد که حتی امکان رسیدن به نتیجه خود را ندارد.

وی توضیح داد: با پولی کردن عبور و مرور خودرو‌ها در دانشگاه، هیچ وقت بازدارندگی کافی برای عدم حضور خودرو‌ها داخل دانشگاه اتفاق نمی‌افتد و دانشگاه تبدیل به یک پارکینگ می‌شود.

محنتی گفت: ما به عنوان یک تشکل دانشجویی درباره این طرح در جلسات داخلی بسیج دانشجویی، با دیگر تشکل‌ها و مسئولان دانشگاه بحث و بررسی کرده ایم و به این نتیجه رسیده ایم طرح الیت نقاط ضعف قابل توجهی دارد.

وی تصریح کرد: به نظر ما لازم است که طرح الیت و سایر پروژه‌های ناتمام دانشگاه فردوسی که در فضای بدون شفافیت کافی و بدون نظرخواهی از دانشجویان، در حال پیگیری هستند، بررسی علمی و کارشناسی از آن‌ها صورت گیرد و پس از لحاظ کردن نظر دانشجویان و مدنظر قراردادن منافع این قشر، به اجرا برسند.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی ادامه داد: ما تا آخرین لحظه پیگیر این طرح هستیم تا مطمئن شویم که این طرح‌ها به نفع دانشجو و دانشگاه باشد و به شکل صحیح و کارشناسی اجرا شود.

وی تأکید رد: بسیاری از دانشجویان در رشته‌های شهرسازی، محیط زیست و منابع طبیعی می‌توانند درباره چنین طرح‌هایی اظهارنظر کنند.

محنتی خاطرنشان کرد: باید این طرح بررسی مجدد شود که اگر نیاز به اصلاح دارد، صورت گیرد و اگر اصلاح طرح کفاف جبران مشکلات و تناقضات آن را نمی‌دهد، شورایی از دانشجویان متخصص و صاحب نظران تشکیل و طرح جایگزین ارائه شود تا این طرح به اهداف خوب خود برسد و مشکلی هم برای دانشجویان ایجاد نکند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 46 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.