خبرگزاری بیان تنش‌زایی دوباره دهلی در کشمیر/ پلیس هند ۳۰۰ نفر را بازداشت کرد - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دو مقام پلیس هند روز شنبه خبر دادند نیرو‌های امنیتی در منطقه کشمیر بیش از ۳۰۰ نفر را بازداشت کرده اند.

بهانه نیرو‌های امنیتی هندی برای تنش‌زایی جدید در کشمیر، برخی حوادث مشکوک طی هفته اخیر شامل کشته‌شدن سه هندو و یک سیک در منطقه مسلمان‌نشین کشمیر است.

پلیس هند نیز با بهره‌برداری از این بهانه و ادعای اینکه اقلیت‌های مذهبی در کشمیر هدف قرار گرفته‌اند، به این منطقه یورش آورده و با سرکوب ساکنان، حداقل سیصد نفر را بازداشت کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک پلیس هند که خواست نامش فاش نشود، با ادعای اینکه طی سال جاری ۲۸ نفر از اقلیت‌های مذهبی در کشمیر کشته شده‌اند، گفت: «طی دو روز گذشته نیز بیش از ۳۰۰ نفر برای بازجویی در سراسر کشمیر بازداشت شده‌اند».

وی همچنین افزود، افراد بازداشت‌شده شامل اعضای سازمان «جماعت اسلامی» و حزب «کنفرانس حریت» می‌شود.

به نوشته رویترز، پلیس هند مدعی است گروه‌های مسلحی کوچکی که تحت حمایت پاکستان هستند، شهروندان عالی و سیاسیون را در کشمیر هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که دولت پاکستان هرگونه کمک به گروه‌های مسلح در کشمیر را رد کرده و می‌گوید تنها از مردم کشمیر حمایت معنوی و دیپلماتیک می‌کند.

چندی پیش، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفته بود: «امیدوارم روزی فرا برسد که مردم کشمیر، پاکستان را به جای هند انتخاب کنند و ما به آن‌ها این حق را خواهیم داد که یا مستقل بمانند یا بخشی از پاکستان شوند».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 312 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.