خبرگزاری بیان تنفس مصنوعی به متحدان ائتلاف سعودی در مأرب با ارسال تجهیزات - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که هر روز خبر شکست‌های بیشتر نیرو‌های وابسته به ائتلاف متجاوز در نبرد «مأرب» مخابره می‌شود رسانه‌های یمنی امروز (سه‌شنبه) از ارسال تجهیزات نظامی زیادی برای این نیرو‌ها از سوی «منطقه اول نظامی» ارتش دولت مستعفی یمن در «سیئون» (جنوب) خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تجهیزات رسیده از سیئون در جبهه‌های «الکساره، العبدیه و الجوبه» در مأرب توزیع خواهد شد.

ادامه شکست‌های سنگین دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» (متحد ریاض) و حزب متبوع آن «اصلاح» در مأرب با واکنش امارات روبه‌رو شد.

«عبدالخالق عبدالله» مشاور، ولی عهد ابوظبی امروز گفت، اعتماد به دولت مستعفی و ارتش آن به حد صفر رسیده است. آن‌ها شایسته حمایت سخاوتمندانه ائتلاف عربی نیستند. هر دقیقه و هر دلاری که برای دولت مستعفی هزینه می‌شود، ضرر است.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهر‌های آن تحت کنترل نیرو‌های صنعاء درآمده است.

مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبرد‌ها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

اخیرا، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از عملیات موفق «ربیع النصر» در ۲ استان استراتژیک «شبوه» و «مأرب» و آزادسازی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع دیگر از خاک یمن خبر داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 360 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.