خبرگزاری بیان توصیه جالب رئیسی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد/اختیارم دست خودم و رئیس‌جمهور است/بلایی که بر سر سرمایه‌گذار لبنانی آوردند - بیان

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید علی احمدزاده نخستین استاندار دولت سیزدهم در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص مسائل مختلف استان اظهار نظر کرد که گزیده‌ای از آن را مرور می‌کنیم.

**نظر همه رسانه‌ها را شنیدم برای تصمیم‌گیری به نظرات شما توجه می‌کنم چراکه هم با مردم و هم با مسئولان ارتباط دارید و اثر گذار در جامعه هستید.

**برای اشتغال پایدار در استان باید به دنبال صنایع بزرگ باشیم باید از ظرفیت نفت و گاز استفاده کنیم در حضور رئیس جمهور موضوع پالایشگاه را مطرح کردم باید نیروگاه‌های برق خود را در استان افزایش دهیم نیاز به چند نیروگاه سیکل ترکیبی داریم شرایطی به وجود آمده که وزیر نفت با پیشنهاد‌های ما در خصوص پتروشیمی مادر گچساران موافقت کرده به دنبال گرفتن سهم خود از پتروشیمی‌ها هستیم.

**در حوزه بویراحمد هم منابع گاز مختار را مطرح کرده ایم که آن هم مورد تایید وزیر نفت قرار گرفته که خود ایجاد شغل وسیع و پایداری خواهد داشت.

**پرواز‌های دوم فرودگاه یاسوج را پیگیری می‌کنیم موافقت آن را گرفتیم، ولی اعلام نکرده‌ایم به دنبال این هستیم که سرمایه گذار بهتر بتواند در استان ما حضور پیدا کند.

**فرودگاه یاسوج باید حداقل دو پرواز در روز داشته باشد باید پرواز در شب گچساران فعال شود به دنبال فرودگاه دهدشت نیز هستیم.

**در شهرداری‌های استان با صد‌ها نیروی اضافه انباشت نیرو داریم راهی برای درآمدزایی پیدا نکرده‌اند و همه به دنبال حقوق دولتی هستند به دنبال این هستیم که چگونه شهرداری‌های خودرا درآمدزا کنیم.

**در منطقه سیلاب کلوار و مناطق این چنینی باید به فکر توسعه باغداری باشیم چرا که زمین برای کشاورزی وجود ندارد باید در پرورش دام و طیور به آن‌ها کمک کنیم کمیته امداد گفته که تا ۱۰۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد تسهیلات می‌دهد باید از این تسهیلات بهره ببریم در صورتی که مردم خودشان هم پای کار باشند.

**مثلا در صنایع بزرگ یک سرمایه‌گذار لبنانی به استان ما آمده و کارخانه سیمان را راه اندازی کرده، اما رفتار‌هایی باعث شده که ناراحت و پژمرده باشد چرا باید یک کارگر قفل را بر روی کارخانه بزند و اجازه کار به یک مجتمع بزرگ سیمان را ندهد این نگاه‌ها سرمایه‌گذار را فراری می‌دهد.

**رئیس جمهور در روز سفر به استان در بین راه به من گفت روی سرمایه‌گذاری‌ها حساب کن من هم از آقای رئیس جمهور خواستم که سرمایه گذاران را به طرف ما بفرستند آقای رئیسی به ما گفت باید دست سرمایه‌گذار را ببوسید.

**خواسته‌های سرمایه گذار لبنانی را یک به یک پذیرفتم و قول همکاری دادم او هم به من گفت که در کنار کارخانه سیمان مارگون یک کارخانه بزرگ سیمان دیگر راه اندازی خواهد کرد که ۵۰۰ کارگر ارتزاق کنند.

*کارخانه گچ در گچساران را قول داد همچنین قول راه‌اندازی بوکسیت چرام و همچنین شرکت ترابری سنگین با ۱۰۰ کامیون را داد.

**اگر می‌خواهیم سرمایه گذاران را به استان بیاوریم باید فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذاری را شما رسانه‌ها ترویج کنید سرمایه گذار اگر احساس ناامنی کنند از استان فرار خواهد کرد.

**کسی حق ندارد از خبرنگاری شکایت کند اگر کسی چنین کاری کرد از ناحیه من نبوده است به حمایت شما نیاز دارم، اما من را وارد حاشیه نکنید.

**در جلسه‌ای فردی گفت نباید از نیرو‌های مد نظر نمایندگان استفاده کنید، اما در همان جلسه از من خواستند که چند نیروی حاضر در همان جلسه را به کار بگمارم.

**اختیارم دست خودم است با نمایندگان هم تعامل دارم اختیار من دست سیاسیون و نمایندگان نیست دست رئیس‌جمهور است، اما بالاخره آن‌ها هم نماینده مردم و برادران دینی ما هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 269 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.