خبرگزاری بیان جزئیات طرح شفافیت آرا نمایندگان؛ مذاکرات کمیسیون‌های مجلس زنده پخش خواهد شد/ هزینه سفر‌های خارجی نمایندگان منتشر می‌شود - بیان

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره جزئیات طرح شفافیت آرا، اظهار کرد: در طرح شفافیت آرا تغییرات کلی انجام نشده است، اما قرار است مذاکرات کمیسیون‌ها هم به صورت رادیویی و هم فیلم آن برای عموم مردم پخش خواهد شد تا مردم بتوانند از این طریق در جریان مشروح مذاکرات کمیسیون‌ها قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین حضور و غیاب و تاخیر نمایندگان چه در کمیسیون‌ها و چه در صحن به صورت علنی اعلام می‌شود و در مورد آرای نمایندگان با یک مکانیزم خاص در صورتی که محرمانه نباشد به اطلاع عموم مردم می‌رسانند یعنی اسامی مخالفین، موافقین، ممتنعین و نمایندگانی که در رأی‌گیری شرکت نکرده‌اند، منتشر می‌شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی مجلس گفت: در مورد بحث‌های مالی نیز مقرر است شفافیت‌هایی اعمال شود و همچنین فهرست اعضاء، هزینه‌ها، اهداف و نتایج سفر‌های خارجی نمایندگان منتشر می‌شود.

ابوترابی افزود: رای نمایندگان به عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قرارداد‌ها و موافقتنامه‌های بین‌المللی شفاف خواهد بود و همچنین اسامی نمایندگان تقاضاکننده برای رأی‌گیری مخفی یا علنی با ورقه، در صورت مشروح مذاکرات مجلس ثبت می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این رو تغییرات جزئی بر روی طرح شفافیت آرا انجام شده است و این طرح به زودی در دستورکار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 291 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.