خبرگزاری بیان حرف اصلی برجام درباره تحریم‌های ایران «تعلیق» بود / توافق هسته‌ای عملا یک پروژه رقابت سیاسی داخلی بود + فیلم - بیان

فواد ایزدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره اظهارات ظریف درمورد برجام، اظهار کرد: برجام یک فرمولی داشت که ایران محدودیت‌هایی را به طور گسترده بپذیرد و در مقابل برخی از تحریم‌ها تعلیق می‌شود یعنی در برجام به غیر از دو یا سه تحریم که به دستور رئیس جمهور آمریکا لغو شد، اما در برجام اصولا لغو تحریم‌ها وجود نداشته است.

وی ادامه داد: برای تحریم‌های اتحادیه اروپا کلمه ساسبند به کار رفت و برای تحریم‌های آمریکا کلمه اجرای تحریم‌ها متوقف شود که معنای آن تعلیق کردن است که حتی برای تحریم‌های سازمان ملل هم کلمه تعلیق به کار رفته بود.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حرف اصلی برجام درباره تحریم‌های ایران تعلیق بود منتهی آقای روحانی در آن زمان حرف‌های غیرواقعی زده بود و بیان می‌کرد که در همان ابتدای اجرای برجام تحریم‌ها لغو می‌شود.

ایزدی تصریح کرد: روحانی و تیم مذاکره کننده اش درصدد بودند تا برجام را در داخل به فروش برسانند همچنین حرف‌های غیر واقعی دربراه برجام زیاد زدند که با متن برجام همخوانی نداشت منتهی هدف فروختن برجام بود یک سری دستاوردسازی‌هایی بریا برجام اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه صحبت‌هایی در این ۸ سال گفته شد که با متن برجام همخوانی نداشت، گفت: برجام عملا یک پروژه رقابت سیاسی داخلی بود یعنی از همان ابتدا داستان مذاکره موضوع انتخابات سال ۹۲ بود که نشان دهنده آن بود جریانی با موضوع مذاکره به دنبال رقابت داخلی بود

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 318 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.