خبرگزاری بیان حصر زنان در هشت سال جمود فکری دیدگاه لیبرال دولت تدبیر - بیان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کبری خزعلی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه زنان و خانواده در یادداشتی نوشت: اگر امروز عنوان شود که زنان برای اولین بار در دولت روحانی با دیدگاه لیبرال دموکراسی غرب؛ به عنوان مربیان پویا، گفتمان ساز و پیشبرنده حکومت، نادیده گرفته شدند رجوع به مستندات عملکردی ثابت میکند که سخن گزافی نیست. خوب است مردم بدانند که در دورانی که با شعار تدبیر مردم به چشم شاهد مدیریت ناقص و آسیب زای دولت اعتدال بودند برخلاف تبلیغات پر طمطراق با رویکرد به انحذاف کشاندن مطالبات بحق زنان، خانم‌های فعال در عرصه‌های ارشد نه تنها امکان اظهارنظر مخالف و حضور فعال موثر در فعالیت‌های جدی نداشتند بلکه حتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، از کمترین حد تأیید که داشتن حکم تشریفاتی از طرف رئیسجمهور بود نیز محروم شدند در حالیکه برخی افراد امروز با گذشت دو ماه از حضور دولت با استناد به فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری «مدظلهالعالی» شأن حضور زنان را در مقدرات اساسی را مطرح میکنند.

وی افزود همانطور که میدانید از سال ۱۳۶۷ نمایندگان دستگاه‌ها با معرفی رؤسای قوای سه گانه و مسئولین عالی رتبه نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی برای حضور سیاسی و مدیریتی بعنوان مشاور و معاون و مدیرکل، انتخاب و به شورای زنان و خانواده، شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی میشدند و در دولت روحانی مورد بیمهری شدید قرار گرفتند، و با اینکه طبق روال دولت‌های قبل با حکم ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی (رئیسجمهور) رسماً کار خود را در شورا آغاز میکردند. رئیس دولت تدبیر و امید از دادن حکم به این افراد خودداری کرد.

بابد پرسید چرا در دولت به اصطلاح اعتدالگرا تحمل و تأیید حضور زنان خارج از اعتدال بود؟ جالبتر اینکه در این ۸ سال رئیسجمهور حکم رئیس شورای فرهنگی – اجتماعی زنان و خانواده را امضاء نکرد و این اهانت به رأی جمعی بانوانی است که در عالیترین سطوح مدیریتی نظام مشغول خدمت هستند. زیرا طبق قانون میبایست با رأی این بانوان «مدیر و فرهیخته» فردی بعنوان رئیس شورای زنان انتخاب شود و ریاست شورای عالی به این انتخاب بانوان احترام گذاشته و حکم ریاست شورای زنان را امضاء نماید، ولی دولت اعتدال هرگز این احکام را امضاء نکرد.

عجیب آنکه کسانی که حضور سیاسی، اجتماعی و مدیریتی در این سطح را برنمیتابیدند و با سکوت در مقابل مواضع اینچنینی همچنان در دولت مشغول کار در این روند غلط بودند هیچ اعتراضی برای احقاق حق بانوان صورت ندادند امروز همچنان در نقش مدعی حضور پیدا میکنند و از عدم حضور زنان در مجمع تشخیص مصلحت گلایه میکنند!

این در حالی است که فقط دو ماه از آغاز به کار دولت میگذرد و هنوز معاونت‌ها و مدیریت‌های سطوح مختلف انتخاب نشدهاند.

خزعلی گفت همه ما به تصریح و تأکید امامین انقلاب در مورد حضور فعال و مؤثر زنان در عرصه‌های مختلف و دخالت در مقدرات اساسی نظام اذعان داریم و ایجاد این شورای سیاستگذار و فراقو‌های در سال ۱۳۶۶ خود تأییدی بر رویکرد نگرش مسئولین عالی رتبه نظام است که با تازیانه پدرسالاری نواخته میشوند لازم است یک بار برای همیشه جلوی تناقضات گفتاری و عملکردی علیه بانوان کشور گرفته شود. تا دیگر شاهد یک بام و دو هوای آنان که هنوز منافعشان را در ابزار قرار دادن زنان در تبلیغات جذب رای میبینند نباشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 312 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.