خبرگزاری بیان حماس: تبادل اسرا به زودی انجام می‌شود - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روسیا الیوم، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: از دولت نفتالی بنت می‌خواهیم به جای طفره رفتن به مخاطبان خود بگوید که قرارداد مبادله تنها قراردادی است که می‌تواند نظامیان اسرائیلی اسیر شده در غزه را بازگرداند.

حماس افزود: گردان‌های القسام با اسارت یک نظامی صهیونیست و نگه داشتن وی برای بیش از ۵ سال در یک محیط امنیتی پیچیده، به پیروزی بزرگی در نبرد امنیتی رسیده‌اند.

هفته گذشته، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس تصاویری از زندانیان اسرائیلی در حساب توئیتر خود منتشر و اعلام کردند «آن‌ها تا زمانی که زندانیان ما آزادی را نبینند، نور نمی‌بینند».

پیش از این مسئولان حماس، اولویت این جنبش برای آزادی از زندان‌های رژیم صهیونیستی را اسیران قدیمی، اسیران دارای حکم‌های سنگین و شش اسیری اعلام کردند که اخیرا پس از فرار از زندان جلبوع بار دیگر به اسارت گرفته شدند.

یک ماه پیش، منابع عبری‌زبان به نقل از منابع بلندپایه مصری اعلام کرده بودند که قاهره «پیام‌های کم سابقه‌ای از سوی اسرائیل دریافت کرده است تا پرونده تبادل اسرا با حماس را پس از یک ماه بن بست مجدد فعال کند».

منابع مصری تأکید کردند که مقامات اسرائیل از طریق تماس تلفنی به میانجی‌گران مصری ابلاغ کردند که امکان برگزاری جلسات ویژه برای بحث درباره پرونده تبادل زندانیان و شرایط پیشنهادی حماس را داده و تأکید کردند که «زمان برای پس گرفتن سربازان اسرائیلی و اجساد آن‌ها فرا رسیده است».

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 305 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.