خبرگزاری بیان حکایت مجرمی که در یک کلانتری تحت تعقیب است و در کلانتری دیگر به راحتی خدمات می‌گیرد! - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته ناجا گفت: در شرایط فعلی از لحاظ تربیت نیروی متخصص در وضعیت خوبی به سر می‌بریم. این جذب نیرو برای آینده نیروی انتظامی می‌تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: همانطور در شعار امسال دیده می‌شود، هوشمندسازی در نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته است. باید درنظر گرفت که هوشمندسازی در نیروی انتظامی کمک شایانی به شهروندان می‌کند و بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهد. در این صورت شهروندان با داشتن اپلیکیشن خدمات را به طور هوشمند دریافت کنند.

سردار شرفی با بیان اینکه هوشمندسازی این امکان را به ما می‌دهد که بلافاصله مجرم را شناسایی کنیم، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های هوشمند‌سازی، کشف جرم و مجرم در سریع‌ترین زمان ممکن هست که زمینه امنیت در جامعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر رویه‌های سنتی و غیرمشارکتانه پاسخگوی نیاز‌های مردم و نیست و صرف در دست داشتن اسلحه نمی‌توان امنیت را برقرار کرد؛ بلکه اکنون زمان گفتمان است و قدرت پلیس در منطق پلیس است. پلیس باید بتواند مردم را مجاب و قانع کند و اگر این رویکرد را نداشته باشد، در ادامه ماموریت دچار مشکل خواهد بود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با بیان اینکه مسئولین و آحاد مردم کمک کنند که پلیس بین وجدان و اجرای قانون در تگنا قرار نگیرد، افزود: در بحث نصب دوربین‌های مدار بسته در صحنه دو کارکرد را ارائه می‌دهد؛ اول رفتار کارکنان را نمایش می‌دهد که در چاچوب ناجا تعریف شده و خدمت در صحنه نیروی انسانی را نمایش می‌دهد. دوم اینکه شهروند ماهم در رفتار و کردار خود رعایت می‌کند چراکه اگر اصول را رعایت نکند، سندی است برای اینکه در دادگاه علیه او استفاده می‌شود.

وی افزود: در برنامه‌های آینده بنا را بر این داریم که این بحث دوربین‌های مدار بسته را عملیاتی کنیم. همانطور مقام معظم رهبری فرمودند که نیروی‌های مسلح دژ‌های مستحکم مردم هستند؛ بنابراین باید بتوانیم دژ مستحکمی برای مردم باشیم.

شرفی با بیان اینکه در گذشته افراد برای اینکه از پلیس خدمات بگیرند، باید به صورت فیزیکی ماشینی را پیدا می‌کردند، افزود: این افراد با طی مسیری به مراکز نیروی انتظامی می‌رفتند و کارکنان را با ادبیات خودشان قانع می‌کردند تا خدماتی را دریافت کنند.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا ادامه داد:اربعین امسال در مرز مهران که مستقر بودیم هموطنی پاسپورت خودش را گم کرده بود، بلافاصله با استعلام کد ملی همانجا پاسپورتی را برایشان چاپ کردیم؛ بنابراین هوشمندسازی کاری جدی و عالمانه در نیروی انتظامی است.

وی بیان اینکه ما در حال حاضر در یک کلانتری به فردی که مورد تعقیب ماست، خدمات ارائه می‌دهیم، در یک کلانتری دیگر مورد تعقیب ماست، افزود: یک خودرو در یک منطقه پلیس راهور تحت تعقیب قرار گرفته، در یک مسیر در شهر دیگر آزادانه حرکت می‌کند. هوشمندسازی این امکان را به ما می‌دهد که بلافاصله بتوانیم جرم را کشف کنیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که سردار اشتری هم بر این موضوع تاکید دارند که پلیسی باید تربیت شود که مورد اعتماد مردم واقع شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 269 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.