خبرگزاری بیان دانشگاه سمنان در موضوع علوم مهندسی در جایگاه ۸۰۰ -۶۰۱ رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت - بیان

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، سیف‌الله سعدالدین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه سمنان توانست در موضوع علوم مهندسی جایگاه ۶۰۱ تا ۸۰۰ را بدست آورد.

سعدالدین به شاخه‌های مختلف علوم مهندسی اشاره کرد و افزود: مهندسی عمومی، علوم مهندسی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی زیر مجموعه موضوع علوم مهندسی است و سال گذشته نیز دانشگاه سمنان در همین جایگاه حضور داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲، ۹۰ دانشگاه جدید از سراسر دنیا به این رتبه بندی اضافه شدند اظهار داشت: ۴۱ دانشگاه ایرانی حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی شرکت داشتند که در موضوع مهندسی در جمع یک هزار و ۱۸۸ دانشگاه برتر جهان هستیم.

وی تصریح کرد: این رتبه‌بندی بر اساس ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین‌المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد انجام شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: دانشگاه سمنان در رتبه‌بندی کلی تایمز در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۱۰۰۱ تا ۱۲۰۰ قرار دارد.

شایان ذکر است؛ این دانشگاه در رتبه بند‌هایی اعلام‌شده دانشگاه‌های جوان و آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۱ موفق شده است جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ را به خود اختصاص دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 69 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.