خبرگزاری بیان دمشق: برخی کشور‌ها به سیاسی‌کاری در پرونده شیمیایی سوریه ادامه می‌دهند - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خاطرنشان کرد، سوریه از عدم بی‌طرفی گزارش‌های نماینده عالی در امور خلع سلاح و پافشاری در نادیده گرفتن نگرانی‌های سوریه و اطلاعاتی که ارائه می‌دهد ابراز تاسف می‌کند.

صباغ گفت: برخی از کشور‌ها همچنان به سیاسی کردن پرونده شیمیایی در سوریه ادامه می‌دهند و همکاری دمشق با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را نادیده می‌گیرند و اتهامات بی‌اساسی را مطرح می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد، کمیته حقیقت یاب همچنان اطلاعاتی که درباره برخورداری گروه‌های تروریستی از سلاح‌های شیمیایی و تدارک‌شان برای استفاده از آن ارائه شده و نیز تهمت‌زنی به ارتش سوریه را نادیده می‌گیرد.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه از شورای امنیت خواست تا “اقدامات قاطعی را علیه دولت سوریه به دلیل استفاده از سلاح شیمیایی علیه شهروندانش اتخاذ کند”.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز شناسایی و بازجویی از همه کسانی که از این سلاح‌ها در سوریه استفاده کردند را خواستار شد.

این اظهارات در جلسه شورای امنیت به منظور بحث درباره گزارش دوره‌ای فرناندو آریاس، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره امحای تسلیحات شیمیایی سوریه مطرح شد.

در این جلسه، ریچارد میلز، سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار اعمال تحریم‌ها علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بر اساس قطعنامه شماره ۲۱۱۸ شورا شد.

این در حالی است که دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در این جلسه گفت: شواهد ادعایی مبنی بر استفاده رهبری سوریه از تسلیحات شیمیایی ساختگی است.

وی افزود: گزارشی که امروز درباره آن بحث می‌کنید لطمه بزرگی به اعتبار مدیر کل این سازمان (سازمان منع سلاح‌های شیمیایی) وارد کرده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 260 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.