خبرگزاری بیان دولت عراق و اقلیم کردستان نسبت به خلع سلاح گروهک‌های مسلح اقدام کنند/ در تامین امنیت کوتاه نمی‌آییم - بیان

احمد دستمالچیان سفیر پیشین ایران در لبنان در گفتگو با خبرنگار دانشجو، در خصوص تحرکات برخی گروهک‌های تروریستی مستقر در خاک اقلیم کردستان علیه منافع و امنیت ملی ایران و حق مشروع ایران در برخورد با آنها بر اساس منشور ملل متحد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران همواره ثابت کرده است که در خصوص تامین امنیت ملی خودش با هیچ طرفی مسامحه ندارد و کاملاً جدی است.

وی گفت: ایران ثابت کرده است که حتی اگر در بدترین شرایط ممکن هم به سر ببرد در خصوص امنیت خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

دستمالچیان افزود: این موضوع بر اساس دکترین امنیت در برابر امنیت است، به این نحو که اگر کسی یا گروهی امنیت ما را مختل کند امنیت خودش مختل خواهد شد.

سفیر پیشین ایران در اردن تصریح کرد: ایران بارها از طرق مختلف دیپلماتیک به مقامات دولت عراق این تذکر و هشدار را داده است که اقلیم کردستان بخشی از خاک عراق است و اگر اقداماتی از سوی آن منطقه علیه امنیت ایران از صورت می‌گیرد این مسئله کاملاً متوجه دولت عراق است و آنها باید وضعیت را کنترل کرده و پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم که برادران و دوستان خوب ما در دولت عراق بیش از پیش این موضوع را مدنظر خود داشته باشند و در راستای حل و فصل این مسئله تلاش جدی تری از خود نشان دهند.

دستمالچیان با اشاره به سکوت مقامات اربیل در قبال تجاوزات گروهک‌های مسلح از خاک آنها علیه ایران بیان کرد: شاید مقامات منطقه اقلیم کردستان عراق می خواهند با سکوت خود در برابر فعالیت های آن گروه ها به نوعی شانه از زیر بار مسئولیت این وضعیت خالی کنند، اما این مسیر صحیح و امکان پذیر نیست.

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: بهتر است مقامات اقلیم کردستان و دوستان ما در دولت عراق نسبت به وظایف خود مبنی بر خلع سلاح و اخراج این گروهک‌ها اقدام کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد از طرفی هم می‌توان این نوع سکوت مقامات اقلیم کردستان عراق را به نوعی عدم اعتراض و گلایه مندی آنها نسبت به حق مشروع و قانونی دفاع ایران در برابر این گروهک ها قلمداد کرد که تاکنون چندین مرتبه با اقدامات نیروهای مسلح ما مواجه شده و اگر این مسیر ادامه پیدا کند، پاسخ شدیدتری هم دریافت خواهند کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 253 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.