خبرگزاری بیان دیدار جمعی از دانشجویان با نماینده ولی فقیه در اردبیل برگزار شد - بیان

به گزارش خبرنگار استان‌های خبرگزاری بیان، دیدار اعضای شورای مرکزی دفتر جامعه اسلامی بیانیان در دانشگاه‌های محقق اردبیلی و علوم پزشکی اردبیل با نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد.

برزگر، دبیر جامعه اسلامی بیانیان دانشگاه محقق در ابتدای جلسه با اشاره به رسالت اصلی تشکلات بیانیی در امر مطالبه گری به بحث انتصابات حاشیه ساز و شائبه دار مسئولین استانی و شهرستانی پرداخت و با بیان مصادیقی از این سنخ انتصابات خواستار پیگیری این موضوع از نمایندگی محترم، ولی فقیه شد.

برزگر از عدم حضور مسئولین استانی در دانشگاه و عدم پاسخگویی آنان در قبال وظایف خود، دخالت ناروا و خارج از صلاحیت برخی وکلای ملت در عزل و نصب‌ها انتقاد کرد.

او همچنین به مطالبات صنفی بیانیان اشاره کرد و از کمبود خوابگاه بیانیی در این دانشگاه خبر داد.

دبیر جامعه اسلامی بیانیان دانشگاه محقق اردبیلی افزود: هرچند با حضور سرپرست جدید و تیم قوی مدیریتی و تلاش‌های شایان توجه معاونت بیانیی امسال با راهکار‌های فوری از قبیل تبدیل ساختمان مرکز فناوری‌ها به خوابگاه تلاش شده مشکلات کاهش یابد، ولی بی توجهی چند ساله مسئولان نیاز به کار بیشتر را ایجاد می‌کند.

برزگر به تفاهم نامه وزارت علوم و استانداری اردبیل برای ساخت خوابگاه پسران در محوطه دانشگاه اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه چند سال از شروع این پروژه عمرانی با ظرفیت ۴۰۰ تخت آغاز شده، اما هنوز بیشتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی نداشته است.

وی تأکید کرد: این موضوع در کنار تحمیل هزینه‌های مالی بر بیانیان در به وجود آمدن مشکلات فرهنگی و اجتماعی و حتی اثر منفی بر روند تحصیلی بیانیان دخیل بوده است.

در ادامه این دیدار علیرضا محمدی، دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان نظرات خود در باب مسائل صنفی بیانیی و مشکل خوابگاه علوم پزشکی از عدم پیش بینی و نوسازی زیرساخت‌های لازم در دانشگاه با وجود تخصیص بودجه از وزارت بهداشت سخن گفت.

محمدی با اشاره به اهمال کاری مسئولین وقت در امر استفاده از اعتبارات تخصیص یافته، خواستار پیگیری این موضوع از جانب نمایندگی، ولی فقیه شد.

دبیر جامعه اسلامی بیانیان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به موضوع بی اعتنایی مسئولین استانی به موضوع صنعت توریسم خصوصا توریسم پزشکی استان که بدلیل مجاورت با کشور جمهوری آذربایجان از پتانسیل بالایی برخوردار است به فرصت‌های از دست رفته مالی و اجتماعی_فرهنگی اشاره کرد.

پس از بیان نظرات بیانیان، آیت الله عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل ضمن پاسخگویی به برخی سئوالات پاسخ داد.

عاملی گفت: با پیگیری شخصی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در استان و با تکیه بر نظارت مردمی بر پایش امور ادارات و سازمان‌ها راه اندازی شد.

وی همچنین در مورد موضوعات خوابگاهی قول مساعد پیگیری از مبادی رسمی دادند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به طرح موضوع دانشگاه آرمانی از فعالین دانشگاهی خواست در مسائل سیاسی و مباحث روز استانی حتما ورود بکنند و اصل سوال و جواب و استیضاح از تمام مسئولین را حتما پیگیر باشند و علم مطالبه گری را هرگز بر زمین نگذارند.

وی در ادامه بیانات خود به لزوم گفتگو و تخاطب در فضای دانشگاهی تاکید کرد و گفت: از آنجایی که حق موید ذاتی دارد نگرانی برای اعلام نظر وجود ندارد و ما در بسیاری از موضوعات سخن جدید برای طرح مطلب داریم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 90 views بار دسته بندی : استان‌ها تاريخ : 14 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.