خبرگزاری بیان روایتی از اتفاقات روز گذشته دانشگاه شهید چمران اهواز / تریبون آزادی که توسط مدعیان آزادی هو شد! + فیلم - بیان

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری بیان، روز گذشته در دانشگاه شهید چمران اهواز تریبون آزاد به همت بسیج بیانیی برگزار شد، اما در این بین برخی از بیانیان معترض قصد به هم زدن تریبون آزاد را داشتند.

حال روایتی از زبان یکی از بیانیان حاضر در برنامه تریبون آزاد را می‌خوانیم:

دانشگاه شهید چمران اهواز ظهر دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱، شاهد برگزاری تریبون آزاد بحث و گفت و گوی بیانیی به میزبانی بسیج داننشجویی این دانشگاه بود. بیانیان با نگرش‌ها و سلایق مختلف، پای تریبون حاضر شده و در مقابل دانشکده علوم، نظرات خود را به بحث و گفتگو گذاشتند و حق صحبت از کسی دریغ نشد تا جایی که اولین نفر و نیز آخر نفری که پشت تریبون حاضر شدند، از افرادی بودند که هیچ رابطه‌ای با بسیج بیانیی نداشتند و نیز ظاهرشان از نوع نگاه متفاوتشان با بسیج بیانیی، سخن می‌گفت.

مسائلی، چون لزوم ایجاد گفتمان در فضای نخبگانی دانشگاه، جدایی صفوف بیانیان و نخبگان از اغتشاشگران، توانایی بیانیان در ارائه راهکار و حل مشکلات و نیز حقانیت یا بطلان برخی از اقسام آزادی، مورد اشاره بیانیان دانشگاه شهید چمران اهواز قرار گرفت.

در خلال این برنامه، عده‌ای با شعار آزادی در مقابل این تریبون آزاد جمع شدند و علیرغم این که برگزار کنندگان این تریبون از افرادی که هیاهو می‌کردند، دعوت کرد تا در تریبون آزاد نظرات خود را ارائه دهند؛ این گروه به سلب آزادی بیان بیانیان ادامه دادند و پس از دقایقی مواجهه با صبر و بردباری شرکت کنندگان تریبون آزاد، از محل دور شدند. سپس بیانیان به ادامه صحبت‌های خود در این بستر، ادامه دادند.

رفتار این گروه مورد نکوهش تمامی سلایق حاضر در صحنه قرار گرفت و این تریبون آزاد نزدیک به دو ساعت شاهد نگاه و نگرش گوناگون بیانیان بود.

 

لازم به ذکر است، در حین اجرای برنامه، هیچ یک از کارمندان حراست دانشگاه و نیز مأمورین انتظامی و امنیتی در محل تریبون آزاد حضور نداشتند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 141 views بار دسته بندی : استان‌ها تاريخ : 25 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.