خبرگزاری بیان سازمان ملل: زمان آن نیست که به مردم افغانستان پشت کنیم - بیان

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری بیان، «رامز الاکبروف» معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان در رشته توئیتی با تأکید بر لزوم تداوم کمک‌ها به افغانستان گفت بحران در این کشور در نقطه اوج قرار دارد و در حال حاضر اولویت فوری حفظ کمک‌های بشردوستانه، جلوگیری از قحطی، شیوع بیماری و مرگ‌ومیر است.

الاکبروف افزود سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ برای کمک به ۲۳٫۷ میلیون نفر در افغانستان و به جهت دفع گرسنگی، بیماری و مرگ این افراد به ۴٫۶۲ میلیارد دلار نیاز دارد.

وی تصریح کرد اگرچه تصمیمات اخیر طالبان درباره ممنوعیت کار زنان در نهاد‌های غیردولتی بر توانایی بازیگران بشردوستانه تأثیر منفی داشته است، اما اکنون زمان آن نیست که به مردم افغانستان پشت کنیم.

معاون نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان ادامه داد جامعه بشری و جامعه بین‌المللی باید هر کاری که می‌توانند برای ادامه کمک‌ها به افغانستان انجام دهند، از جمله بودجه تخصیص داده‌شده را آزاد و کمک‌های مالی را متوقف نکنند.

اواسط فروردین سازمان ملل اعلام کرده بود باوجودی‌که افغانستان بزرگ‌ترین و شدیدترین بحران بشردوستانه جهان را تجربه می‌کند، تنها پنج درصد از ۴٫۶۲ میلیارد دلار درخواستی برای کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۲۳ به افغانستان تأمین شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 20 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.