خبرگزاری بیان سامانه «حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی» افتتاح شد - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، قاسم رسولی فاضل خاطرنشان کرد: از زمان ورود به موضوع حراج‌ها رد سازمان اموال تملیکی، با توجه به اینکه در حراج حضوری شائبه‌هایی وجود داشت، تاکید کردیم که باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی یادآور شد: در پی بازدید ریاست قوه قضاییه از انبار‌های اموال تملیکی و تاکیدات ایشان این موضوع بار دیگر جدیت پیدا کرد و با توجه به پیگیری‌های نمایندگان قوه قضاییه در سازمان اموال تملیکی در نهایت عملیاتی شد.

نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اضافه کرد: عملیات اجرایی این سامانه برای اولین حراج الکترونیک و فرایند روزانه بودن آن انجام خواهد شد و مردم می‌توانند از همین امروز در سامانه شروع به ثبت نام کنند.

وی گفت: تاکنون حراج‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شد، اما از این پس حراج حضوری نخواهیم داشت و همه حراج‌ها باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، قاسم رسولی فاضل نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی دوم آذر سال جاری با بیان اینکه باید هفته‌ای یک حراج برگزار شود، افزود: حراج‌ها باید از حضوری به الکترونیک تبدیل شود. در حراج الکترونیک شاهد استقبال بیشتری از سوی افراد مختلف خواهیم بود و دایره وسیع‌تری را دربرخواهد گرفت.

وی اظهارداشت: حراج الکترونیکی نیازمند کیف پول الکترونیکی است این کار باید با همکاری بانک مرکزی صورت گیرد وزیر اقتصاد در این زمینه دستورات لازم را به بانک مرکزی داده است و منتظر افزایش سقف کیف پول الکترونیکی از ۵۰ میلیون تومان به یک میلیارد تومان هستیم. با تبدیل حراج حضوری به حراج الکترونیک و از هفتگی به صورت روزانه ظرف مدت ۶ ماه تا یک سال دیگر شاهد این حجم انبوه از کالا‌ها در سازمان اموال تملیکی نخواهیم بود.

نماینده قوه قضاییه در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره تعیین تکلیف خودرو‌های توقیفی در سازمان اموال تملیکی گفت: برای تعیین تکلیف این خودرو‌ها باید جلسه‌ای در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شود تا در این مورد تصمیم گیری شود. اگر این ستاد تعیین تکلیف این کالا‌ها را در صلاحیت و وظایف خود ندانست این موضوع باید در هیئت دولت مطرح و در آن جا تصمیم گیری شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 350 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 19 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.