خبرگزاری بیان سردار اشتری: رمز موفقیت برقراری امنیت، مردمی و معنوی بودن پلیس است - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار حسین اشتری روز شنبه در نخستین روز از هفته نیروی انتظامی که با عنوان پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم نامگذاری شده، در صبحگاه عمومی در ستاد ناجا افزود: برای رسیدن به تراز انقلاب اسلامی به لحاظ معنوی و اعتقادی باید باور‌های دینی داشته باشیم بسیاری از کشور‌ها بهترین امکانات را دارند و موفق نمی‌شوند؛ بعد از ۲۰ سال حضور در افغانستان این کشور را با حقارت ترک می‌کنند؛ آن‌ها ادعا دارند بالاترین تجهیزات دنیا را دارند، اما چون روحیه معنوی و دینی ندارند اینگونه از افغانستان فرار می‌کنند ما در ایران براساس مکتب خودمان روحیه مردمی بودن خود را افزایش داده و حرفه‌ای شدن پلیس را با ارتقای آموزش‌ها مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: هفته ناجا با شعار پلیس هوشمند و امنیت پایدار آغاز شد و ناجا مفتخر است وظیفه ارتقای امنیت را در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی را به عهده دارد. بالاترین نعمت هر کشوری امنیت و سلامت است که این اهمیت نیرو‌های مسلح و ناجا را نشان می‌دهد.

اشتری گفت: برای ارتقای این امنیت شبانه روز در اقصی نقاط کشور در حال خدمت هستیم چشمان بیدار و تیزبین ناجا امنیت را برای مردم به ارمغان آورده، زیرا با جان خود در تلاش هستند و هر چند روز یک بار یکی از افراد ما در مصاف با قانون شکنان به شهادت می‌رسد که نشان از خودگذشتگی ان‌ها برای برقراری امنیت است، زیرا بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز تقدیم کرده ایم.

فرمانده ناجا اظهار داشت: امنیت سرمایه بزرگی است که در اختیار مردم قرار گرفته و امنیتی مثال زدنی داریم که به برکت خون شهدا و ایثارگری نیرو‌های مسلح و حضور هوشمند مردم در صحنه از امنیت برخوردار هستیم که از آن حفاظت خواهیم کرد. در همه بیش از هشت هزار نقطه مرزی، مرزبانان حضور دارند و از این نعمت بزرگ الهی حفاظت می‌کنند.

اشتری گفت: پلیس هوشمند می‌تواند این امنیت را با اتجهیزات روز و اموزش‌های حرفه‌ای ارتقا داده و سرعت و دقت در خدمات رسانی را افزایش و رضایتمندی در ارائه خدمات را به جایگاه خوبی برسانیم. ناجا در دهه‌های گذشته با همت مسئولان رشد خوبی داشته و در سال‌های اخیر تحرک و رشد ناجا مناسب بود و یکی از این دستاورد‌ها هوشمند سازی پلیس است که بخشی از این خدمات را در این هفته اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما برای رسیدن به پلیس در تراز انقلاب اسلامی باید گام‌های بزرگی برداریم. امروز ناجا دارای جوانان و مدیران انقلابی، جهادی و ولایی است، زیرا برآمده از مردم است.

اشتری ضمن امیدواری مبنی بر افزایش روحیه خودباوری گفت: ناجا مقطعی برای ارتباط بیشتر با مردم و نخبگان است. از امسال تا سال آینده با هدفگذاری و نقشه راه، گام‌های بلندی برداشته و شاهد شکوفایی بیشتری باشیم.

وی با اشاره به اقدامات سال گذشته گفت: ناجا مسئولیت امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شهر و روستا بود در مقطع حساسی در کشور که برای بی نظمی و نا امنی در کشور هجمه آورده، اما با تلاش ماموران بهترین امنیت را در انتخابات داشتیم. مقام معظم رهبری از کسانی که حافظ این امنیت بودند، تشکر کرده و ما خوش درخشیدیم.

اشتری اضافه کرد: باید آمادگی را در نیمه دوم سال حفظ کرده و در برگزاری هر مراسم ملی با امنیت کامل این مراسم‌ها را برگزار کنیم.

وی گفت: از آغازشیوع کرونا ناجا نیز فعالیت‌های خود را آغاز کرد و در طرح واکسیناسیون و کمک به مردم حضور دارد. ساخت بیمارستان و مراکز درمانی، در زمینه شناسایی احتکار لوازم ضروری مردم، در طرح محدودیت و ممنوعیت‌های تردد ناجا وظیفه خود را به خوبی انجام داد ازسوی دیگر برای کمک به ارگان‌های درمانی تلاش کرده و به این تلاش خود ادامه می‌دهیم.

براساس این گزارش از برخی خانواده‌های شهدا و جانبازان نیروی انتظامی در این مراسم تجلیل شد.

هفته نیروی انتظامی از امروز ۱۷ مهر ماه با شعار پلیس مقتدر، قانونمدار و امین مردم آغاز و ۲۳ مهر ماه با شعار پلیس، ولایتمداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی به پایان می‌رسد.

براساس روز شمار هفته نیروی انتظامی، ۱۸ مهر ماه با عنوان پلیس هوشمند، مشارکت عمومی، انضباط اجتماعی و ۱۹ مهر ماه با عنوان پلیس خدمتگذار، سرباز فداکار و امنیت پایدار نامگذاری شده است.

۲۰ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، امنیت اقتصادی، پشتیبانی تولید و مانع زدایی و ۲۱ مهر ماه نیز با عنوان پلیس، پیشگیری اجتماعی، آموزش همگانی و امنیت اجتماعی نامگذاری شده است.

روز‌های ۲۲ و ۲۳ مهرماه نیز به ترتیب با عنوان پلیس، تلاش جهادی، ایثار و شهادت و پلیس، ولایت مداری، حفظ ارزش‌ها و جامعه ایمانی نامگذاری شده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.