خبرگزاری بیان سردار سنایی‌راد: ایران در دفاع از تمامیت ارضی خود حق مشروع دارد/ اتمام حجت ایران با «اقلیم کردستان» - بیان

سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در خصوص اقدامات گروهک‌های ضدانقلاب مستقر در اقلیم کردستان عراق علیه امنیت ملی ایران و حق دفاع مشروع ایران در برابر آن‌ها بر اساس قوانین بین المللی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است که مقید به احترام و رعایت اصل حُسن همجواری با همه کشور‌ها از جمله عراق و اقلیم کردستان بوده است.

وی گفت: متاسفانه شاهدیم که آن سوی مرزها، اقلیم کردستان عراق لانه برخی از گروه‌های تروریستی شده که امنیت مرز‌ها و مرزنشینان ما را مختل کرده است.

سنایی راد افزود: نوع حضور آن گروهک‌ها هم نشان می‌دهد که حاکمیت رسمی کشور عراق را به رسمیت نمی‌شناسند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه توافقی میان ایران و اقلیم برای جلوگیری از تحرکات گروه‌های تروریستی وجود دارد، تصریح کرد:، اما علی رغم این توافقات در آنجا اقدام به برپایی پایگاه‌های عملیاتی کردند و از آن مراکز علیه امنیت ایران استفاده می‌کنند و نوعی حاشیه امنیت بر ارتباط گیری با سرویس‌ها بیگانه دارند و در همین راستا دیدار‌هایی با نظامیان آمریکایی و برخی سرویس‌های متخاصم ما دارند.

وی گفت: لذا بر اساس قوانین بین الملل ایران حق دفاع از امنیت خود و اقدام پیش دستانه در شرایطی که آن‌ها دست به اقدامات ایذایی بزنند را داریم.

سنایی راد افزود: نوع اقدامات این گروهک‌ها مخل امنیت ما و ادامه آن هم مخل اصل حُسن همجواری است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بیان کرد: اخیرا رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در هشداری رسمی اعلام کرده بود که پشتیبانی نیرو‌های بیگانه از این گروهک‌ها را برنمی تابیم.

وی ادامه داد: سخنگوی وزارت امور خارجه هم به تازگی در این خصوص اعلام موضع داشت که این اظهارات را می‌توان به نوعی اخطار و اتمام حجت برای گروهک‌های ضدانقلاب و البته مقامات اقلیم کردستان دانست.

سنایی راد در پایان با بیان اینکه آینده این گروهک‌ها شبیه منافقین خواهد بود، خاطرنشان کرد: در خصوص این موضوع باید گفت که صبر راهبردی ایران به پایان رسیده و البته نه فقط جمهوری اسلامی ایران، بلکه مزاحمت‌ها و ایجاد ناامنی که حضور آن‌ها برای شهروندان اقلیم کردستان به همراه داشته، زمینه‌ای برای اخراج آن‌ها از این پایگاه‌ها و خلع سلاح آن‌ها خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 265 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.