خبرگزاری بیان سردار فدوی: بیان دستاورد‌ها و ترسیم آینده درخشان انقلاب مهمترین رویکرد جهاد تبیین است - بیان

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری بیان، سردار سرتیپ پاسدار «علی فدوی» روز یکشنبه در آیین بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، افزود: در دین اسلام بر تصویرسازی صحیح و در واقع همان جهاد تبیین که مد نظر رهبر معظم انقلاب است، تاکید فراوان شده و تصویرسازی در دین اسلام بر اساس حق و حقیقت است و رسیدن به حق و حقیقت کسانی که در این مسیر مورد هدف قرار گرفته اند، مد نظر است.

وی بیان کرد: اگر جهاد تبیین تحقق پیدا کند، می‌تواند تصویر سازی از واقعیت بر مبنای آن چیزی که مورد نظر اسلام است ارائه شود و لذا وظیفه بسیار سنگینی در این خصوص وجود دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران کشور ادامه داد: تصویری که در ذهن مردم از واقعیت نقش می‌بندد بسیار مهم است چراکه بر مبنای آن تصویر مردم همه امور خود را تنظیم می‌کنند، قضاوت می‌کنند، سخن می‌گویند و رفتار انجام می‌دهند.

وی افزود: روایت صحیح و تصویر سازی هم در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و هم در دنیای غرب بسیار چشمگیر مورد توجه است و در غرب منافع دنیایی شیطنت آمیز مطرح است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: جهاد تبیین باید در کشور نهادینه شود و استمرار داشته باشد و مخاطب اصلی جهاد تبیین جوانان و نوجوانان هستند و باید حماسه‌های هویت ساز به خوبی تبیین شود.

سردار سرتیپ پاسدار فدوی عنوان کرد: تبیین یک امر جهادی و موثر است و به طور قطع خیرات و برکات فراوانی برای آینده نظام اسلامی دارد و در جهاد تبیین اول باید دستاورد‌ها به خوبی بیان شود و سپس آینده درخشان نظام اسلامی برای جوانان و نسل جدید به خوبی ترسیم شود.

وی گفت: یکی از مهمترین موضوعات در جهاد تبیین فرهنگ دفاع مقدس است که علاوه بر اینکه باید الگو‌های موفق به خوبی روایت و تبیین شود باید با جهاد تبیین این فرهنگ را از تحریف و فراموشی نجات داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تصویر سازی از واقعیت‌ها بسیار مهم است و باید مورد تاکید جبهه حق باشد و اگر در این خصوص کم کاری شود، دشمن تصویرسازی غلط را انجام می‌دهد چراکه دشمن به دنبال وارونه سازی حقایق و به تعبیری عوض کردن جای شهید و جلاد است که باید هوشیار بود و جهاد تبیین راهکار موثر برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان است.

سردار سرتیپ پاسدار فدوی عنوان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است و یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره‌های شهدا در استان‌ها نهادینه سازی و جهاد تبیین در دفاع مقدس است که خوشبختانه استان مرکزی در این خصوص پیشتاز و الگو‌های موفقی ارائه کرده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این آیین گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید این استان، تحقق جهاد تبیین بود که با محوریت نقش امام راحل در دفاع مقدس و نقش مردم استان مرکزی اقدامات بزرگ و زیرساختی مهمی انجام شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» افزود: توجه ویژه و تبیین نقش امامین انقلاب در دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی بود که در این راستا برگزاری اردو‌های هفت اقلیم و با رویکرد امام شناسی در دستور کار قرار گرفت و بیش از سه هزار نفر از جوانان در اردو‌های هفت اقلیم شرکت کردند و همچنان این برنامه موثر ادامه دارد.

وی اظهار داشت: رویکرد مهم اردو‌های هفت اقلیم جهاد تبیین است، اقلیم ولادت و تربیت، اقلیم علم و معرفت، اقلیم مبارزه و مجاهدت، اقلیم تنهایی و غربت، اقلیم ایثار و مقاومت، اقلیم هجرت و اقلیم وصال و فراق مهمترین مقاطع حیات با برکت حضرت امام (ره) است که شرکت کنندگان با حضور در شهرستان‌های خمین، قم و تهران با این محور‌ها آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: تربیت راویان و کارشناسان برجسته در اردو‌های هفت اقلیم در دستور کار است که تبیین سبک زندگی امام خمینی (ره)، ارتقاء، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ ظلم ستیزی و استکبارستیزی در میان جوانان، تبیین نقش و مدیریت حضرت امام (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی‌های دفاع مقدس از سیاست‌های مهم راه اندازی اردو‌های هفت اقلیم است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی گفت: در کنار اردو‌های هفت اقلیم طرح شهید مجید ایزد پناه به عنوان ۲ واحد درسی برای بیانیان در راستای شناخت بیانیان با مفاخر، اماکن مهم و تاریخی و بزرگان استان از جمله شهدای والامقام و کربلایی کاظم ساروقی در نظر گرفته شده که ۶۲ هزار بیان در این طرح هدف گذاری شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 377 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 24 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها