خبرگزاری بیان شافعی: سفر‌های استانی آقای اژه‌ای در ۱۰۰ روز اول مدیریت دستگاه قضا نشان از پشتکار اوست - بیان

غلامرضا شافعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در ۱۰۰ روزه اول دوره «تحول و تعالی» به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، گفت: از مزایای حضور آقای اژه‌ای در دستگاه قضا این است که باتوجه به سابقه طولانی حضور در قوه قضاییه تسلط و شناخت جامع و کاملی نسبت به توانایی‌ها، ناتوانی‌ها، مسئولیت‌ها و امکانات قوه قضاییه دارند.

وی بیان کرد: این نکته حائز اهمیت است که فردی که در حال حاضر رئیس قوه قضاییه است از کارشناسی تا ریاست در قوه قضاییه توانسته تجربه کسب کند و در حال حاضر کوله‌باری از تجربه را با خود به همراه دارد.

عضو هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران در ادامه گفت: نکته بعدی در مورد ریاست آقای اژه‌ای طی صد روز گذشته مربوط به پشتکارشان است و وی در موقعیت‌های مختلف و مراکزی که به عملکرد قوه قضاییه مربوط است به صورت پیگیرانه حضور پیدا می‌کند.

شافعی گفت: نکته بعدی مربوط به هوش و استعداد ذاتی آقای اژه‌ای است که اطلاعات دریافتی در جلسات را به کار می‌گیرند و پیگیر آن هستند.

وی افزود: مباحث مطرح شده از سوی رئیس دستگاه قضا در جلسه‌ای با هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران و برخی از کارشناسان، نکات دقیقی بود که نشان از تسلط ایشان بر موضوعات مختلف دارد.

شافعی گفت: چندی پیش آقای اژه‌ای در اظهارات خود توصیه کرد زمانی که کمیسیون‌ها نسبت به صلاحیت افراد نظر می‌دهند باید توانایی‌های آن‌ها را نیز در نظر بگیرند به طوری که اگر فرد ۱۰ حُسن و یک عیب دارد فقط به یک عیب فرد اکتفا نکنند که به نظر بنده این توصیه بسیار مهمی بود که لازم است ضابطین قوه قضاییه در ارائه گزارش‌ها به آن توجه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها