خبرگزاری بیان محموله غذایی هلال احمر برای مردم افغانستان ارسال شده است - بیان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسن قوسیان مقدم گفت: تحولات اخیر در افغانستان و تحریم های شدید علیه این کشور، مردم افغانستان را با کمبود مواد غذایی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی هماهنگی با جمعیت هلال احمر افغانستان، توانسته محموله های کمک های بشردوستانه و مواد غذایی را به این کشور افغانستان ارسال کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر یادآور شد: این محموله غذایی در فرودگاه شهر کابل در حضور نیروهای امنیتی و مقامات دولتی دو کشور به جمعیت هلال احمر افغانستان برای توزیع بین مردم محروم و آسیب دیده تحویل داده شده است.

قوسیان مقدم خاطرنشان کرد: این محموله شامل ۵۰ تن مواد غذایی از قبیل قند، شکر و برنج و دیگر مواد مورد نیاز مردم محروم است که مبلغ آن بیش از یک و نیم میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: در ارسال این محموله، چند نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر ایران به  افغانستان اعزام شده اند تا با تحویل به مسولان جمعیت هلال احمر این کشور بتوانند به درستی بین مردم محروم وآسیب دیده این کشور توزیع کنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک دو محموله دیگر مواد غذایی به افغانستان برای توزیع بین محرومان ارسال خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران به افغانستان روز ۱۳ مهر به کابل ارسال شد. بخش عمدۀ این کمک ۵۰ تنی را مواد غذایی تشکیل داده است.  قرار است هفته آینده نیز دو محموله کمک‌های بشردوستانه دیگر به سمت افغانستان ارسال شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 77 views بار دسته بندی : اجتماعی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.