خبرگزاری بیان مسئولیت مستقیم حفظ امنیت در افغانستان به عهده طالبان است/ باید دولتی فراگیر در کابل تشکیل شود - بیان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید خطیب زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص حمله چند روز قبل به مسجد شیعیان در قندوز افغانستان و اینکه اساسا مسئولیت برقراری امنیت در افغانستان این روز‌ها به عهده کیست؟ گفت: آنچه در قندوز اتفاق افتاد بی سابقه بود و جمهوری اسلامی این حادثه تروریستی را به اشد وجه محکوم می‌کند.

 

مسئولیت مستقیم حفظ امنیت در افغانستان به عهده طالبان است/ باید دولتی فراگیر در کابل تشکیل شود

وی ادامه داد: ما معتقدیم طالبان مسئولیت مستقیم حفظ امنیت در افغانستان را با توجه به در دست گرفتن نهادها، مراکز قدرت و مراکز امنیتی را به عهده دارد.

خطیب زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی بار‌ها تاکید کرده است که ایران باید افغانستانی به دور از خشونت و تروریست در کنار خود داشته باشد.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه ادامه داد: مردم نجیب افغانستان از این کشتار‌ها و حملات تروریستی در کشور خسته شده اند.

وی با اشاره به صبوریت مردم افغانستان در حوادث و اتفاقاتی که شاهد آن هستند، گفت: آنچه افغانستان بیش از هر چیز نیاز دارد تحقق اراده مردم برای تشکیل دولت فراگیر که بازتاب دهنده قومیت امنیتی باشد است و تنها از این مسیر است که می‌توانیم افغانستان را کشوری آرام و همسایه‌ای خوب و کنش گری سازنده در روابط بین الملل برای خود و کشور‌های منطقه داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 386 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.