خبرگزاری بیان ممانعت نویسنده مشهور ایرلندی از ترجمه عبری رمان جدیدش - بیان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از بی‌بی‌سی، سالی رونی نویسنده شناخته شده ایرلندی که کتاب‌های اخیرش پرفروش شده، می‌گوید طرفدار جنبشی است که اسرائیل را به دلیل رفتارش با فلسطینیان بایکوت می‌کند.

این نویسنده ایرلندی درخواست انتشارات مودان در سرزمین‌های اشغالی را برای ترجمه کتاب جدیدش به نام «دنیای زیبا، کجایی» را نپذیرفت.

سالی رونی با اشاره به گزارش تازه دیدبان حقوق بشر که اسرائیل را به آپارتاید علیه فلسطینیان متهم کرده، گفته تصمیم دارد با «جنبش بایکوت اسرائیل» همراه شود. نام این جنبش، کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم (بی‌دی‌اس) است.

به گفته سالی رونی، هیچ قرارداد جدیدی را با شرکت‌های اسرائیلی امضا نمی‌کند مگر آنکه به طور علنی با سیاست‌های “نژادپرستانه” اسرائیل علیه فلسطینیان ابراز مخالفت کرده و از آن فاصله گرفته باشند و از حق قانونی فلسطینیان که سازمان ملل هم آن را به رسمیت شناخته، حمایت کرده باشند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی اقدام بی‌دی‌اس را در راستای “یهودی‌ستیزی” تلقی می‌کند و همچنین مدعی شده است که گزارش دیدبان حقوق بشر را هم درباره “آپارتاید” یا اعمال نژادپرستانه علیه فلسطینیان قبول ندارد.

سالی رونی در انگلیس چند جایزه نویسندگی گرفته از جمله جایزه نویسندگان جوان ساندی تایمز در سال ۲۰۱۷ و جایزه کتاب کوستا در سال ۲۰۱۸.

«جنبش تحریم اسرائیل» تا کنون جنجال‌های زیادی ایجاد کرده است. در اوج تابستان بستنی پرفروش بن‌اندجری اعلام کرد که از منطقه کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس (اراضی اشغالی فلسطین) خارج می‌شود. تصمیمی که باعث خشم تل آویو شد.

پیش از بن‌اندجری، موسسه ایربی‌اندبی که از شرکت‌های مشهور اجاره اتاق و خانه به مسافران است، در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد خانه‌های اجاره‌ای در شهرک‌های یهودی‌نشین کرانه باختری را از فهرست خود حذف می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.