خبرگزاری بیان موفقیت دانشگاه شهرکرد در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی تایمز - بیان

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، در جدیدترین رتبه‌بندی موضوعی تایمز در سه حوزه علوم مهندسی، علوم فیزیک و علوم زیستی، دانشگاه شهرکرد به ترتیب جایگاه ۵۰۰-۴۰۱، ۸۰۰-۶۰۱ و۸۰۰-۶۰۱ را کسب کرد.

در حوزه علوم مهندسی، دانشگاه شهرکرد از میان یکهزار و ۱۸۸ دانشگاه در بازه رتبه‌ای ۵۰۰-۴۰۱ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت و در میان ۴۱ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی موضوعی، رتبه ۱۴ را به دست آورد.

در حوزه علوم فیزیکی، دانشگاه شهرکرد از میان یکهزار و ۲۷۷ دانشگاه در رتبه ۸۰۰-۶۰۱ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت و در میان ۴۰ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی موضوعی، رتبه ۱۷ را به دست آورد.

در حوزه علوم زیستی، دانشگاه شهرکرد از میان ۹۷۷ دانشگاه در بازه رتبه‌ای ۸۰۰-۶۰۱ دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت و در میان ۲۰ دانشگاه ایرانی حاضر در این رتبه بندی موضوعی، رتبه ۸ را به دست آورد.

رتبه‌بندی‌موضوعی دانشگاه‌های جهان توسط تایمز در۱۱حوزه موضوعی، شامل هنر و علوم انسانی، علوم مهندسی و فناوری (مهندسی عمومی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی عمران و مهندسی شیمی)، علوم کامپیوتر، علوم بالینی، بهداشت، روانشناسی، علوم زیستی (علوم زیستی، علوم دامپزشکی، کشاورزی و جنگلداری و علوم ورزشی)، تجارت و اقتصاد، آموزش، حقوق، علوم فیزیکی (شیمی، فیزیک و نجوم، علوم زمین و دریا، ریاضیات و آمار، زمین شناسی) و علوم اجتماعی انجام می‌شود.

وزن هر معیار در رتبه بندی موضوعی شامل آموزش ۳۰ درصد، پژوهش ۳۰ درصد، استناد ۳۰ درصد، بین الملل ۷.۵ درصد و درآمد ۲.۵ درصد می‌باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.