خبرگزاری بیان نعیم قاسم: چرا ما برای از سرگیری روابط با سوریه اقدام نمی‌کنیم؟ - بیان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم در نشستی که از سوی مجمع علمای مسلمان برگزار شد افزود: بین هرج و مرج و دولت، ما همواره با دولت بوده و هستیم و در همین رابطه تمامی تسهیلات را برای تشکیل آن فراهم کردیم.

وی گفت: ما معتقدیم که تشکیل دولت هرچند با تاخیر انجام شد، یک دستاورد برای مقاومت و لبنان بود و برای نخستین بار بطور آشکار محاصره آمریکا علیه لبنان به یُمن موضع ثابت و شجاعانه حزب الله و تمامی یاریگران و حامیان استقلال و عزت و مقاومت لبنان با اقدام تاریخی که به واردات گازوئیل ایران به لبنان انجامید، شکسته شد و آمریکا ناگزیز گردید به منظور مقابله با آن، برای تغییر برخی طرح‌های خود عجله کند.

شیخ نعیم تاکید کرد که آمریکا به دور از اخلاق و بدور از انسانیت عمل می‌کند و در این باره کافی است از خود آمریکایی‌ها بشنوید که می‌گویند منافع شان در لبنان فلان مورد است. یعنی آن‌ها برای حق و عدالت کار نمی‌کنند، حتی اگر به کشتن کودکان، زنان و سالخوردگان منجر شود و ما این موضوع را در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و مناطق مختلف دیدیم.

معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد: ما حق داریم تمامی ابزار‌های مشروعی را که به نتایج مثبت می‌انجامید، بکار بریم، زیرا هدف ما آزادی، استقلال و آزادسازی است. ما دیکته‌هایی را که باعث تثبیت طرح اسرائیل در منطقه و مختل کردن استقلال، آزادی و رویارویی مان با اشغالگری شود از هیچ کسی نمی‌پذیریم. همچنین نمی‌پذیریم که کسی به ما تعدی کند بدون اینکه به آن پاسخ دهیم. ما باید قوی و برای تمامی چالش‌ها در تمامی سطوح نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی آماده باشیم.

وی گفت ما از تشکیل دولت خشنودیم و دولت می‌تواند در۲ مسیر اصلی یعنی مسیر نجات و اصلاحات و مسیر آماده سازی شرایط برای برگزاری بموقع انتخابات پارلمانی تلاش کند و هیچ تعارضی بین این دو مسیر وجود ندارد. حتی اگر دستاورد‌های احتمالی در موضوع اصلاحات محدود و اندک باشد، ما باید با تمامی توان برای کاهش درد و رنج و مشکلات مردم تلاش کنیم.

نعیم قاسم در باره روابط کشورش با سوریه نیز گفت چرا ما برای از سرگیری روابط با سوریه اقدام نمی‌کنیم؟ قانون اساسی برای روابط ویژه لبنان و سوریه تمایز قائل شده است. برخی افراد با اجرا نکردن قانون اساسی در باره روابط ویژه با سوریه آن را نقض می‌کنند.

وی اظهارداشت: آن‌ها در این باره می‌گویند ما مشکل تحریم‌های آمریکا را داریم. خب به عنوان یک دولت، فهرستی از خواسته‌ها را به آمریکایی‌ها ارائه کنید و به آن‌ها بگویید ما برای مصلحت لبنان به این مسائل نیاز داریم و منتظر نباشید که آن‌ها به شما منت بگذارند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 284 views بار دسته بندی : سیاسی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.